torsdag 25 november 2010

mitt livs bästa köp!

idag gott folk blev jag ägarinna till en underbar kitchenaid artisan! hur underbart är inte det???! jag har svävat på moln ända sedan vi lämnade cervera strax efter tio idag=)

 kärlek!!!
och en fin glasskål till den också=)


jag har velat ha en lila ända sedan den kom, men idag när jag stod och valde mellan alla fina färger så blev inte den lila aktuell.. eftersom vi inte vet hur vi vill ha det i köket sen när vi renoverar så känns det dumt att köpa en lila och så kanske den inte passar in sen..
så jag valde mellan vit eller svart. jag var mest inne på vit, men eftersom det var en bröllopspresent så tänkte jag att tommy iallafall kunde få bestämma färgen;-)

så idag har det bakats här hemma. lussebullar och muffins med finhackad choklad och apelsinskal. jätte konsigt med apelsinskal, men det blev huuur gott och saftigt som helst=)
skulle bakat lite bröd och andra bullar, men tiden rann iväg..=/ så imorgon blir det mer bak!

i ett par dagar har amanda varit kletig i ena ögat och idag så svullnade det upp och blev rött och irriterat och varar massor. stackars lilla tjej, ser helt pårökt ut..!

och imorgon är det tenta. har jag pluggat? jo, har faktiskt lyckats plugga säkert 30 minuter sammanlagt under veckan..
hur jag har klarat mig tre år på högskolan är ett mysterium. antingen är jag sjukt smart utan att läsa eller så är his inte sveriges skarpaste skola.. ni väljer själva vilket alternativ som stämmer (inget tyket här nu kära svägerska!=P)

på tal om svägerska, imorgon blir det antaligen lite kvällshäng i tiebridge med dem! myspys, bara inte amanda blir mer sjuk!


hoppas ni haft en lika bra torsdag som jag haft!

puss på er!

6 kommentarer:

  1. Wooohooow va roligt! Grattis till köpet kära svägerska!

    Och jag skulle väl aldrig vara tyken, förresten behövs det inte här för alla vet hur det ligger till HAHAHAHAHAHA

    Åhh hoppas verkligen amanda klarar av att komma imorgon, vi är så laddade:-)

    SvaraRadera
  2. tack!! så nu tänkte jag att jag hoppas av skolan och bara kör på att leva i köket=)

    nä iofs, vad tänkte jag.. du, tyken..? ehh jaa;-) som sagt de flesta vet hur det ligger till, pernilla einstein lindbäck!

    det hoppas vi också! tommy är laddad på att spöa er, iaf dig=)

    SvaraRadera
  3. Pernilla Pernilla! Du skulle tagit den lila. Hur fel kan det bli? :) Jag äger den lila. Just nu står den i ett rött kök (som jag vill göra om). Men ack så fin den är... Den landade här hemma ungefär i samma veva som Wilda så jag har inte använt den så mycket. Men nu till jul så kanske den kan komma till lite större nytta. Det spelar ingen roll om man ens använder den. Den är såååååå otroligt fin att titta på bara! Jag är med så jäkla nöjd! Haha. Helst av allt skulle jag vilja ha en i typ alla färger å byta lite med. Jag tycker faktiskt att den är så otroligt snygg i alla färger. Jag hade också svårt att bestämma mig. När jag skulle ha en visste jag inte ens att den fanns i lila. Men när jag såg det så gapade jag ut i butiken, mamma sa t o m till mig. Haha. Då va valet klart! ;) Kitchen Aid produkterna är helt underbara! :) Kram

    SvaraRadera
  4. ja alla är sååå fina, fast den lila är lite extra fin!! jag sa det till tommy (eftersom han bestämde att den skulle vara svart) att vi kanske kunde köpa den lila och ha på andra sidan av köket.. då blev han bara tyst och lämnade rummet, haha=)

    SvaraRadera
  5. hahaha. KARLAR! Att det ska va så svårt att förstå oss kvinnor! Men ibland måste man ju (tyvärr) låta dom va med och bestämma lite när det gäller inredning och dyl. Men inte för ofta! ;)

    SvaraRadera
  6. eller hur. hur svårt kan det va? men just när det kom till bröllopspresent så kände jag att han kunde få ha ett litet finger med i spelet=P

    SvaraRadera