tisdag 26 april 2011

blodbad i såsräv..

ikväll var det blodbad här hemma. amanda snubblar över diskmaskinsluckan och fick kanten i munnen, vilket resulterade i galet mycket blod på både henne och mig. stackarn. när det slutat att blöda kunde jag se vart hon slagit sig. ni vet den där strängen som går ovanför framtänderna i överkäken, den har hon delat mitt itu.. inte konstigt att hon blödde så mycket och grät så länge..=(
men hon lekte vidare efter en stund som om inget hade hänt och kunde sen dricka en flaska välling innan sängdags utan att klaga. men hon var inte fager i munnen..

idag var vi på 10-månaderskontroll på bvc. nu har hon gått upp lite i vikt och ligger strax ovanför mittstrecket på vikten, min lilla knubbis dalar dock fortfarande. blir väl en oliwer-kropp på henne också. tur att hon har lite att ta av=P sen skulle bvc-sköterskan gå igenom de punkter som barn "ska" klara vid 10 månader. amanda klarade av nästan allt som var på 18-månaders kollen. min bebis fattar inte att hon är en bebis!!!! 
på tal om bebis. idag har jag fått gosa lite med "emil" igen=) gullplutten, så himla liten och pluttig! han har smält mitt hjärta totalt=)
har även hunnit med lite snabbt kaffehäng i trädgården med lina och elliot. 

 påsk fina barn påväg till habo.
 lantlivet
 lantlivet
 lantlivet


och idag gjorde oliwer något som jag har bävat inför sen han började prata. vi skulle betala efter att ha handlat. fick avstämning och på coop är det ju så bra så där tar de bara stickprov på det man köpt. medans kvinnan som tar hand om avstämningen kollar bland våra varor ser jag hur oliwer granskar henne noga. sen tittar han på mig och säger högt och tydligt "mamma, har den där tanten en bebis i magen"... jag trodde att jag skulle skämmas ihjäl och såklart skulle hon envisas med att plocka i alla varorna i kassen igen trots att jag sa att hon inte behövde.. stackars henne, och hon var inte ens speciellt tjock och verkligen ingen putmage..
vilken unge man har;-)

nu tar jag snart kväll tror jag..

puss på er

1 kommentar:

  1. men lilla pandan <3 tur att ungarna är tåliga!! tusen tack underbara ni för en trevlig påsk och påtvingat trädgårdshäng idag! ni är de bästa :D <3

    SvaraRadera