måndag 11 april 2011

sjuka..

så är det.. igår började amanda spy igen, så nu börjar vi om! idag har hon inte spytt istället rinner det från andra hållet..=( jag var dum och ställde henne på vågen idag också bara för att se.. och nu väger hon mycket mindre än vad hon gjorde för två månader sen..! min lilla skrutt! ska ringa våc sen också och höra lite om det, gillar inte att bajset är kittfärgat.. antagligen beror det väl på att det går så snabbt så gallan inte hänger med, men jag ser bara alla diagnoser från när vi läste paton.. dum man är..!

idag började vi dagen tidigt, som vanligt.. oliwer vaknade vid 0230, som han har börjat göra varje natt då han är jätte törstig (även här petar syster-pernilla på min axel. varför valde jag inte att bli något annat är ssk???=P) sen kunde jag inte somna om. så när tommys klocka ringde på morgonen kände jag bara GÖTT äntligen någon mer som är vaken! när tommy åkte till jobbet smög oliwer upp och efter knappt en minut hade han lyckats väcka amanda som vanligt.. så vi gick upp och käkade frulle, gjorde oss iordning (jag slog på stort och sminkade mig idag! hör inte till vanligheterna för mammalediga-jag) sen gick vi ut på lång promenad! det var jätte varmt och gott, tills vi var på väg hem då blev det iskallt så vi ökade tempot så vi skulle komma hem snabbare! 0830 var alla dagens sysslor gjorda, så nu slappar vi bara resten av dagen! ser som det blir varmt och gott idag igen, så vi tar nog på oss galonisarna och leker utomhus så mycket som möjligt!

ha en fin dag!  puss på er

2 kommentarer:

  1. usch va tråkigt med sjuka barn, hoppas de blir friska snart! magsjuka är ju något man gärna undviker så mkt man kan!

    jag vet faktiskt inte om de är lika! :) hahha, men ebba blir mer och mer lik malin tycker jag så det kanske finns lite likheter! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, den där paton kan ju skrämma livet ur vem som helst.. Man vet för mycket men samtidigt för lite för sitt eget bästa. Bäst att ringa VC för en objektiv bedömning ;)

    SvaraRadera