fredag 8 april 2011

fredag

i natt vaknade jag av att amanda var vaken, gick ner och gjorde välling till henne som hon svepte och sen däckade. då märker jag att tommy inte lagt sig. jaja, jag somnade om och efter en stund kommer oliwer in och frågar om han får leka på sitt rum (väluppfostrad eller vad?=P) säger åt honom att gå ner till tommy, som jag antar ligger kvar i soffan. kollar klockan och den är 0730!! så underbar tid att vakna på tycker jag=) jag har nog inte sovit så gott på många många veckor och tommy sa samma sak.. bra början på ett äktenskap väl..=P

idag mår vi bra, lite eftertrötta såklart, men inga tecken på magsjuka iaf!

och vet ni vad?? amanda har ju tagit ett par steg nu sen två veckor tillbaka, men varje gång som hon märker att hon inte håller i något trillar hon ihop och blir vansinnig, eftersom hon faktiskt inte kan göra så.. tror hon iaf=P

idag skulle hon luta sig mot oliwers hoppboll som snälla storebror hela tiden puttar på och hon tultar efter den,tar massa steg och när hon till slut når bollen så tittar hon med stora ögon mot mig och hon ser sååå glad ut=) duktiga tjej! jag tror inte att det dröjer länge innan hon övergår helt till att gå faktiskt! hon är väldigt stabil när hon reser sig och går utmed möbler och väggar och hon är ganska stadig när hon går utan stöd också=D

stolt blir man iaf=D

idag blir det en lugn hemmadag. tvätta massa sängkläder, handdukar och kläder som legat framme de här dagarna. skrubba toaletterna och tvättstugan. sen blir det helg=)
känns himla lyxigt att ha tommy hemma i fyra dagar istället för två!

puss på er

2 kommentarer:

  1. Härligt att sjukan verkar gått över! :)
    Stora tjejen nu :O

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo, han hann inte ens fylla 4 :(

    SvaraRadera