tisdag 12 april 2011

uppdatering om amanda

jag ringde våc igår för lite rådgivning som jag skrev i förra inlägget. jag fick rådet "tarmvila" så vi skulle ge henne vätskeersättning enbart under eftermiddagen och sen ge liiiite välling på kvällen. vid 1630 skrek amanda så våra hjärtan brast! hon var så hungrig och tittade på mig med en blick som sa " vad, VAD har jag gjort för att förtjäna detta??! ser du inte att jag hungrar ihjäl.. och du ska vara min mamma...!" så vi gav henne lite välling och sen lite gröt och sen lite välling innan sängdags. sen somnade hon som en stock. idag vid frukosten kräktes hon upp frukosten, tvättade av henne och slänger in kläderna i tvättmaskinen medan hon sitter i hallen och leker med skorna. går till henne och ser hur mycket rinnig lera det ligger över hela golvet. tittar på amanda och inser att det faktiskt inte är lera utan gigantiska mängder med äckligt grön-grå färgad diarré..!  ringer våc igen, då de sa det igår. om inte kräkningarna och diarréerna skulle sluta efter gårdagen skulle jag återkomma. pratar en stund med sjuksköterskan som till slut tycker jag ska ringa barnmedicin istället. så jag ringer dit. tycker att hon är ganska nonchalant mot mig. detta för hon trodde jag sagt att hon var nio år, inte månader! då blev det andra bullar;-) för det första tyckte hon att våc:s råd inte var bra att följa för fem öre och hon förstod att vi gav henne mat igår ändå trots råden!
fick lite nya råd som vi ska testa funkar inte detta skulle vi höra av oss senare i veckan..
min lilla plutta bli friskt nuuuu!!

annars är jag ganska nöjd nu, köpte ett par jeans för ett tag sen som var mitt mål till sommaren, som jag knäppte på mig idag och att de senaste dagarnas utevistelse har resulterat i en tidig bränna=D

idag skulle vi egentligen åkt och luktat lite på lille lukas, som inte vi träffat än. men det får skjutas upp igen!! =(

hoppas ni får en fin dag i solen (för här är det inget regn än iaf!)

3 kommentarer:

  1. Hur har de gått med amanda?

    Sv;
    Nä :( Har inte fått tummarna loss än MEN ska anmäla mig en dag det passar. Så mycket nu men SKA göra de.. Ta med mig gubben och lillebror! :)

    SvaraRadera
  2. hon är fortfarande sjuk..=(

    ja nu måste du ju anmäla dig när du ger alla dina bloggläsare dåligt samvete=P

    SvaraRadera
  3. fy vad jobbigt, har helt sluppit magsjuka med Tess hittills, peppar peppar

    Sv: de flesta byxor vi köper är med reglebar midja eller knytband men oftast räcker inte det till riktigt heller. Lindex "stjärnserie" är de enda som sitter bra

    SvaraRadera