torsdag 21 april 2011

skärtorsdagen

idag hade vi planerat in lite påskpyssel med lina och elliot, men det blev inställt! oliwer spydde i natt igen och har fortsatt nu på morgonen=( med andra ord blir det en lugn och stilla påsk här hemma med bara oss, ganska mysigt det också iofs=)

så nu har jag sanerat övervåningen, framför allt oliwers rum och leksaker, vår säng och badrum.. jag var så lat och trött i natt så jag orkade inte bry mig så mycket om hygienen, så jag torkade snabbt upp det värsta hos oliwer sen fick han lägga sig i tommys säng och tommy flyttade ner till soffan.. så jag drog runt barfota i hans nedspydda rum och sen vidare i hela huset. men nu ska allt vara bortsanerat och tvättmaskinen jobbar för fullt.
tvättade även oliwers madrass i badkaret, och fyyyy säger jag bara vad det stank och vattnet som kom ut ut madrassen.. uschusch..!

jag är på sjukt dåligt humör på det också. jag har sovit någon timme i natt bara, oliwer höll på att prata sönder mina öron innan han somnade om runt 2.30. vid 4 vaknade amanda och hade bajsat ner hela sig, så det var bara att snällt gå upp och fixa henne. självklart blev ju hon pigg efter det och somnade inte som förrän 5.30. runt 7 vaknade oliwer.. amanda vaknade strax efter det och har varit sur från start. och när hon är på dåligt humör då är hon inte sen på att visa det för alla, så hon har skrikit, inte gråtit eller gnällt, bara skrikit och skrikit. nu sover hon och jag hoppas verkligen att hon vaknar på rätt sida sen=) det ska bli skönt att ha tommy hemma nu ett par dagar iaf!

nu ska jag försöka varva ner lite medan kidsen sover=)

pusshej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar