tisdag 26 april 2011

påskhelgen

vi har haft en riktigt bra och mysig påsk! hade varit mysigt om även arbetare kunde få en veckas påsklov=P

på påskafton började dagen med att påskharen hade varit här och tappat massa leksaker till oliwer. han var så mysig när han sprang runt i trädgården i sin söta pyamas och sina stövlar och letade efter paket och ägg=) blev jätte lyckat! så tack till farbror emil som skänkte massa leksaker till oliwer=D
det roligaste var när oliwer öppnade vissa leksaker och sa " wow precis en sån här har emil, nu kan vi leka ihop med de här leksakerna"=P
sen åkte vi vidare ner till habo för påskfrukost hos tommys systers pappa. sen snabbt in till skövde för att inhandla kvällens smaskigheter. sen åkte vi äntligen hem och njöt av solen!
lina och elliotten kom och höll oss sällskap innan vi åkte en sväng till mullsjön där pojkarna badade, galningarna!
lina bestämde att de skulle stanna kvar och sova över=D sen kom sandra, jimmy, anna och devin. grill, vin och spel=)

söndagen var lugn. jag, lina och anna tog med oss barnen till lantlivet. där myste vi med killingar, kaninungar och två dagar gamla lamm!!!!=D resten av dagen spenderades i trädgården med minsta möjliga ansträngning! tommy åkte ut till tiveden för att förstärka sin manlighet genom att fånga in middagen.

måndagen spenderades i karlsborg hos mamma och pappa där mina systrar och syskonbarn var! lek i lekparken och mat=) sen hem och njuta lite mer av solen och grilla fångsten, grillad regnbåge är verkligen bland det godaste som finns!

sen var denna underbara helg slut. tänkte jag skulle ha spenderat även den här dagen i solstolen, men det är dis över hela himlen..=(
därför laddar vi inför besök hos sirenskan senare och 10 månaderskontroll på bvc.

nu har jag legat på latsidan med fotografering under helgen, så jag bjuder bara på lite bilder från lördagen..

 världens finaste "emil", lilla mini-ludvig
 påväg mot första uppdragen på påskmorgon.
 grillmästarn=P
 världens bästa lina och så jag=) (varför ser jag så svettig ut för..?)
min heta man..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar