torsdag 14 april 2011

god morgon

här startade dagen idag 0450, då vaknade oliwer och vägrade somna om!! men som tur var verkade han fatta att amanda sov, för en gångs skull, så han låg i sängen och läste till 0530 då amanda vaknade.. det är så skönt att man får komma upp på morgonen, så man inte sover bort hela dagen! stackars stackars er som sover längre än så som faktiskt går miste om flera timmar (nej jag är inte seriös för 5 öre, jag är bara bitter=P)
idag blev det ingen morgonpromenad innan frukosten, amanda hade inte druckit någon välling innan som hon brukar, så hon var så hungrig. istället har vi haft lite innemys nu på morgonen. oliwer målade en teckning till sin fröken karin som har är lite extra förtjust i=) han har någon speciell dragning till blondiner=)

amanda har inte spytt sen igår och diarréerna har lugnat sig så det är nog på vändning nu. istället vaknade hon med en dunderförkylning, helt igenkorkad stackarn. det kändes som att hon var febrig nu också innan hon däckade, men hann inte ta någon temp. hon har nog aldrig varit så trött som hon var idag. hon fick lite banan innan hon skulle lägga sig. vi satt i soffan men som vanligt kan hon inte sitta still så hon stod på golvet istället. lägger ner ansiktet på mitt ben och trillar ihop, då somnade hon=) haha

nu ska jag snart kika in gårdagens greys, eftersom jag har börjat gå och lägga mig syndigt tidigt för att hinna läsa lite innan klockan blir för mycket=)

ha en bra dag, puss på er

(jag har ju glömt att lägga in bilder från oliwers kalas, så jag passar på att trycka in lite tårtbilder!)

 ahlgrensfluff-fyllning
 dumlefluff-fyllning
 mascarpone-fyllning
 världens finaste fyraåring<3
 oliwer leker fotograf medan frukosten kokar.
och världens finaste panda=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar