onsdag 27 april 2011

mini-lördag

så skönt att det snart är lördag på riktigt! veckorna går snabbt! jag vet inte varför jag längtar fram tiden jämt men det gör jag=)
amandas mun läkte fint under natten och nu återstår det endast ett hål vid strängen! jag plockade en fästing från hennes huvud tidigare idag.. den hade inte satt sig, men nog så vidrigt ändå! tog två som kröp på oliwer i helgen.. det borde inte finnas sååå mycket fästingar här tycker jag, men ändå finns de i överflöd!

idag innan dagis gjorde oliwer den obligatoriska teckningen till fröken karin. han har bara vågat ta med sig en teckning en gång. men nästan varje morgon ritar han en som är menad till henne. han är så söt=)

dagen har varit lugn idag, ganska skönt faktiskt. bara dragit genom huset lite snabbt med städ. amanda vaknade på super bra humör efter förmiddagsvilan trots att den bara varade i 1 timme. hon brukar oftast sova 2-3 timmar på förmiddagen när vi går upp tidigt, men idag avbröts sömnen av en fylld blöja..
och på tal om blöjor. vad jag hatar pampers! vad är det för blöja egentligen? vi har alltid kört libero till båda barnen, ibland huggies, och de är super bra. när sista blöjpaketet var slut köpte vi pampers istället, bara för att testa. de blev genomblöta på någon timme och höll inte alls tätt! libero kan sitta på hur länge som helst utan att det blir blött utanpå och inte helt överfylld av kiss på insidan.. nä tummen ner för pampers! så om någon använder sig av pampers är det bara att komma hit och hämta.

nu somnade amanda och vi behöver åka till dagis om 15-20 min, bra planering einstein..

nu ska jag njuta av sista tysta stunden innan orkanen kommer hem igen;-)

puss på er

1 kommentar:

  1. Vi kör med på liberos och dom kan sitta över 12 timmar på natten utan att läcka! :) har även prövat icas och tycker dom är toppen dom med!

    SvaraRadera