lördag 16 april 2011

en utflykt tilk kalleborg

det är vad som står på schemat idag! oliwer är supertaggad! igår fick han ta lite blodprov, vilket ledde till ett plåster. han var jätte duktig och ryckte inte, grät inte, protesterade inte osv=) när vi var klara sa han "nu måste jag nog visa det här plåstret för mina kusiner alvin, selma, wilma och ludwig och min pompis elliot. så idag ska han få visa det för två av kusinerna iaf;-)

vi var på fyra-års kontroll igår. min lilla plutt. jag kommer fortfarande ihåg när min bvc-sköterska kom hem till oss och vi fick gå balansgång på ett streck på vardagsrumsgolvet. och nu gör min lilla kille detsamma! helt galet! han klarade allt galant! det bästa var när han skulle trä pärlor på ett snöre. pärlorna var hur stora som helst och oliwer som är van vid att sitta med småpärlor tittade på sköterskan som om hon skämtade=D blodprovet fick vi ta för jag var lite orolig för hans vattenkonsumtion. han låg över gränsen, men inget som vi behövde oroa oss för i dagsläget. hoppas det inte utvecklas bara..

idag fick (eller jag tog mig) sovmorgon, det kändes riktigt skönt och välbehövligt efter den här veckan med sjukt tidiga morgonar.. så nu sitter jag här med en kopp kaffe medan amanda sover. pojkarna är i stan för att sätta på våra gamla sommardäck. de håller nog inte länge till. vi skulle beställa nya däck i veckan, men det strulade så vi får köra på dessa slitna däck tills nya kommer!
skönt ska det bli iaf att få på våra stora däck istället, m5-fälgar tror jag.. raggar-perni in town=P

jaja nu ska jag fixa till mig lite så vi kan åka vidare sen!

ha en fin lördag puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar