onsdag 13 april 2011

dopdag

yes idag är det en stor firar-dag för alla lindrothare, för idag är det min och lillebrors dopdag, de ni. helt klart värt att firas=P

amanda är kvar i kräk&diarré-träsket.. idag har hon också varit extremt mammig och såfort jag har vänt ryggen till eller lekt med oliwer utan henne har hon varit vansinnig och såååå ledsen..! kan det inte bara vända nu.. om det nu skulle vara rota som är boven så borde hon ju bli frisk nu, det brukar hålla på mellan 3-10 dagar, dock brukar man inte kräkas så länge som hon gjort.. inga kaskader nu längre iaf! alltid något=D

för övrigt har vi haft en lugn dag. började med att köra in tommy till jobbet sen hem för en morgonpromenad. jag kände mig kaxig och hade bara på mig en kortärmad stickad tunika med en långärmad tröja under. jag har frusit sen dess! jag älskar morgonpromenader, skulle lätt kunna gå i flera timmar om det inte vore för retstickan/surpellen oliwer. när vi ska ut på långpromenad tar vi alltid syskonvagnen, då oliwer är så galet lat. sen sitter han där och retar upp amanda tills hon gallskriker och är sur som en citron. gör han inte det gnäller han över allt och inget. han är så tacksam att vara ute och gå med!
fast om bara jag och oliwer är ute och går så kan han sitta i vagnen hur länge som helst. ibland, hör och häpna, går han själv!
det tråkiga är att han kan gå och springa hur länge som helst under dagisutflykterna!
eller som när han drog i somras, när jag var ensam hemma med förvärkar och foglossning utan dess like, drog ut på skogsvägen och sprang hela den vägen som är 1,5 km utan problem.. det var första gången som jag var arg på oliwer på riktigt faktiskt=)

jaja, vad ville jag med detta inlägg egentligen..? just ja, säg grattis för tusan;-)

4 kommentarer:

  1. Grattis ;)

    Hoppas hon snart blir bra igen! Drygt att vara dålig så länge och synd när det är de små som är det :(

    Glömde vad jag skulle skriva så jag får väl återkomma om jag kommer ihåg :P Hehe

    SvaraRadera
  2. Fy stackars amanda! (och er!) hoppas hon blir frisk snart! krya på kramar

    SvaraRadera
  3. Grattis för tusan!!! :-)

    Hoppas verkligen lilltjejen blir bra snart, här har Wilma varit hemma med feber hela veckan!

    Och vad sjutton menar du med : om det nu skulle vara rota som är boven"???

    SvaraRadera
  4. nu verkar det ha vänt lite med magen, så nu har hon fått en dunderförkylning istället..=( hoppas wilmis blir frisk snart också!
    rota är ett virus som orsakar de mesta magsjukor för barn mellan 6-24 månader (tror jag) som vi vuxna också kan få, men oftast klarar vi oss från det..

    SvaraRadera