måndag 18 april 2011

sommar!!!

idag är det som sommar hemma hos oss! vi har vindstilla och kokhett i solen, hur underbart som helst! "tyvärr" är inte amanda så trött av sig idag så vi spenderar några timmar inne nu så hon inte får solsting. det är så synd att hon inte sover i vagnen när man kommer hem efter promenader. idag var jag tillochmed så smart att jag vände hem innan hon somnat, så hon hann bara sova 10 minuter max medan vi gick. sen ställde jag vagnen bakom huset i skuggan, gick in och hämtade frukt och vatten till oliwer och när jag serverat honom vaknade hon. alltså max 20 minuters sömn..! jag vill ju soooooola!

blir lättare sen i sommar när vi kan smörja in henne i solkräm osv=)

nu ska jag och ollis köra slut på henne så hon kan somna här inne så vi kan tralla ut igen=) tur man har en babywatcher;-)

njut i solen i lagom mängd kära vänner=)
puss på er

3 kommentarer:

  1. obbigt när dom inte sover i vagnen när den står stilla... Tove vaknar direkt när vi stannar :/

    Varför kan du inte börja smörja henne redan nu då? Eller hur menade du?

    SvaraRadera
  2. Sv;
    Jo de e ju klart! Tänkte inte på att hon inte är 1 än :P haha..

    Jo de e nog flickorna som är lite envisa..

    SvaraRadera
  3. haha. Wilda är inte så intresserad av att sova i vagnen heller. Inte när jag vill att hon ska sova iaf. :) kram

    SvaraRadera