lördag 9 april 2011

sunny sunday - fast lördag

god morgon, eller god middag kanske..

dagen började här hos oss 0520 då amanda var hungrig. fick välling och pratade på. trodde inte att hon skulle somna om men efter en stunds tjöt däckade hon. i samma sekund vaknade oliwer...!!!! det finns faktiskt ingenting i hela världen som får mig så irriterad som när han vaknar så tidigt och ska leka på sitt rum. dagtid så får man tvinga upp honom för att han ska leka där, på morgonen ska det lekas högt och lågt. någon som har något tips på hur vi ska få honom att leka tyst?? alla förslag mottages tacksamt! jag vet inte om det är att man är ljudkänslig efter en natt i tysthet, men han vänder verkligen uppochned på hela rummet. amanda vaknade hur som strax efter oliwers uppvaknande. vi smög ner och lät oliwer fortsätta leka på sitt rum. sur som ättika gick jag runt och muttrade för mig själv, tittade på amanda, som idag har på sig världens sötaste tunika som hennes mormor och morfar köpte när de var på teneriffa samt en hårsnodd, smälter som smör i solen av hennes söthet. tittar bort, fortsätter muttra tittar på amanda, smälter osvosv..

kände att vi nog var tvungna att komma ut så snabbt som möjligt. frisk luft brukar lätta rätt bra på humöret. vilket det faktiskt gjorde. tommy hann vakna innan vi gick ut, så jag och oliwer tog en promenad i stormen innan han serverade mig massa mat och kaffe från sandlådan. vi hade det såå mysigt, han var pappa och jag var mamma=) sen kom det en gigantisk spindel, som den pedagogiska mamman jag är stressade jag därifrån och sa att jag måste in bums och småsprang in;-) haha

idag får vi se vad som händer, eventuellt kommer tommys syster och kille hit ikväll. annars blir det nog en väldigt lugn lördag. oliwer ska jobba på sin burk med 2 kg lösgodis. tack kusinerna för den säger oliwer=)

hoppas ni får en fin lördag=)
puss på er

 coolingen i snyggaste skorna från elliotten!
 här är amanda nyspydd och ganska risig egentligen, men hon visar inget. hårding;-)
hur kan man inte smälta för detta! tack snälla mormor och morfar hälsa en nöjd sessa=)

2 kommentarer:

  1. Guuuuuuud va tidigt! Usch! Tur barnen är så söta så man bara får gilla läget :P

    Så jäkla söta dom är! Vart har du köpt amandas kofta/tröja? Ahlens? Jag älskar såna :) Få nog svälja min snålhet och köpa en iaf! Smälter ju!

    Kram

    SvaraRadera
  2. ja det är brutalt tidigt tycker jag! men som sagt sötheten är bara till deras fördel;-)

    det är min gamla granne från när jag bodde hos mina föräldrar som har stickat den. de är ju så himla dyra att köpa, plus att de köpta inte är lika fina som hemmastickade tycker jag.. kanske en sysselsättning under f-ledigheten?=)

    SvaraRadera