torsdag 7 april 2011

fortsatt sjukstuga..

jag som var så bombsäker på att inte smittan skulle spridas, eftersom jag var såååå duktig med att tvätta och städa och sprita hela dagen lång! igår kväll försökte tommy få i amanda lite gröt, eftersom hon inte spytt något på hela dagen. fick i sig några msk innan flodvågen kom! helt sjuka mängder verkligen! hur kan så lite mat och kanske 1 msk vatten leda till att över 1 liter sprutar ur munnen på henne? (himla trevlig läsning jag ger er=P) vi städar snabbt upp, vi skulle preciiiis sätta oss och äta middag. jag springer in i duschen med amanda medan tommy torkar av stolen. sen byts vi av så tommy tar på amanda pyamasen medan oliwer ska äta sin mat, själv har jag ingen matlust. han ligger på golvet och fjantar sig så som han gjort hela dagen. oliwer är så inbillningssjuk så det finns inte..fast inte alltid tydligen.

"jag har ont i magen....!" sa åt honom att det alltid känns bättre om man har lite mat i magen. "nä det tror jag inte nu mamma" sen kom allt upp ur magen på honom också. så städa igen, sen duscha igen sen däckade amanda på tommy och oliwer på mig. klockan var strax innan 1830. jag la upp oliwer, tänkte att han nog skulle behöva all sömn som han kunde få. och mycket riktigt. mellan 3-4 ggr i timmen har han spytt från 19-03.. stackarn! men han var så duktig! jag sa åt honom att springa till toan när han kände att det var på väg eller ta hinken och han missade in en endaste gång, förutom en när han inte ens vaknade själv. hans öra var INTE fräscht då..=P

vaknade när tommy skulle gå upp och känner mig riktigt risig. tommy åker till jobbet och oliwer smyger in till mig. han tyckte väl att det var onödigt att sova igen förlorad sömn eller nåt.. men han lyckades ligga kvar i sängen ganska mycket iaf, medan jag sprang mellan sängen och toan. tack för den älskade barn.. strax efter åtta kommer tommy hem som också börjar känna sig sjuk..

det trista med det här är ju att amanda och oliwer som har varit 1000 ggr sjukare än vad jag och tommy har varit är ju ändå fyllda med energi! kuuuuul. men det känns skönt att amanda börjar komma tillbaka iaf! hon vaknade runt 9 idag, av sig själv. sen somnade hon om strax innan tio, sov till tolv och har nu varit vaken. mycket gnällig, men hon kryper och går massor och orkar leka osv! så det har vänt för henne iaf! och nu lyckades jag få i henne några skedar med gröt utan att det åkte upp=)

som sagt, trevlig läsning för er men så är det;-)

pusskramhej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar