lördag 1 januari 2011

100

förra inlägget var mitt hundrade på den här sidan! grattis till mig=)

nu har jag varit vaken i ca 36 timmar utan någon sömn. men jag är faktiskt inte så trött. tommy har sovit hela dagen och är helt knäckt. det är väl varken bra med för mycket eller för lite sömn..

marcus och evelina stannade hela dagen och evelina med barnen kom förbi en sväng också. det är nog därför jag inte är så trött, jag har haft saker att göra hela tiden=) amanda däckade för en timme sen. hoppas hon sover för natten, fast jag behöver nog pumpa lite. hon har ätit så mycket mat idag att hon knappt orkat med någon mjölk alls. inte ens nu på kvällen! blandade i olivolja i maten istället för smör, jag tyckte det vart jätte äckligt då men amanda käkade som aldrig förr!

och stackarsstackars oliwer. vi har traumatiserat honom totalt. han hade så långt hår, det bara hängde överallt. så han och jag gjorde en deal. chips, choklad, korv och bad mot en klippning. det tyckte han var jätte kul fram tills maskinen sattes igång. stackarn bara skrek. det går ju inte att sluta heller när man dragit ett drag i håret.. fyfyfyfyyyyy vad dålig jag känner mig. vi fick nästan klippa klart håret, lite tesar här och där men det får vi nog leva med.. under klippningen skriker han "JAG ÄR TRÖÖÖÖTT" "JAG VILL LÄGGA MIIIIIIG" "FÖRLÅÅÅÅÅÅÅÅT MAMMA" "JAG SKA ALDRIG GÖRA OM DET JAG GJORT" men nu efter godis, chips och bad och korv plus välling tyckte han att det var kul att klippa sig ändå. och han tittar sig så stolt i spegeln och längtar tills imorgon när han kan visa upp sig för mormor=)

nu måste jag hitta på något att äta. har tänkt att äta i väldigt många timmar nu. inspiration=noll. vill ha en kokerska;-)

hade ni en bra nyår???

puss&kram

2 kommentarer:

  1. Grattis till ditt 100:e inlägg! Jag har blivit så dålig på att läsa och kommentera alla bloggar jag följer. Jag hinner inte med! :) Kram

    SvaraRadera
  2. tack, haha! åh jag har också blivit helt kass! men jag har inte tappat skriv-gnistan än iaf=)

    SvaraRadera