fredag 7 januari 2011

nu börjas det..

nu är den lugna harmoniska tiden över för oss. amanda är riktigt snabb (och tyst) när hon hamnar på golvet. huxflux ligger hon i hallen, på toa eller i köket. nu på morgonen har hon tillochmed försökt kravla sig upp i trappan. så nu är det hög tid att sätta in grindarna igen!

igår var vi en sväng i karlsborg, så då kunde jag äntligen skriva ut ett arbete hos mor och far. vår skriva är skum, dum. väl hemma blev det en sen kväll för barnen. eller iaf för amanda.
det är så dumt när hon somnar i bilen när kl är efter 17. då är hon skit pigg resten av kvällen, så henne däckade jag efter måååånga låååånga amningar runt 22. tog inte lång tid för mig att somna efter det.
vaknade runt 4 och var helt säker på att det var morgon, är ju van att gå och lägga mig runt 1-2, så efter att ha sovit 4-5 timmar brukar jag ju gå upp. men jag lyckades faktiskt somna om och sov till halv åtta!! men det var skönt! ska försöka komma i säng i tid ikväll igen!

idag får vi vår vattenpump fixad=D sen blir det spinning för min del. blir ett medelpass, får se hur mina klena klossar till fötter klarar det. brukar få så sjukt ont i fötterna när man står hela tiden. min höggravida flickvän ska också följa med. hon är galen. när jag var lika stor som henne var jag glad om jag kunde ta mig ur bilen utan att oja mig;-)

hoppas ni får en fin dag i solen!

puss på er

2 kommentarer:

  1. Min lilla skatt blir bara sur när hon ligger på golvet! Hahah. Hon kommer väl aldrig ta sig fram. Lika dåligt tålamod som sin mor. ;) Men alla säger att jag ska njuta sålänge hon inte tar sig fram! Så jag får väl tro på vad de erfarna säger! :) Kram

    SvaraRadera
  2. ja som sagt, njuuuuut!! fast amanda har ju också varit skogstokig senaste tiden, men i samma sekund som hon fick in ål-tekniken blev hon sig själv igen=)
    men man förstår ju helt klart de som väljer lekhage=P

    kram

    SvaraRadera