måndag 17 januari 2011

praktik!

hamnade på en jätte bra arbetsplats! till skillnad mot käpplunda, där de fick ha möte innan jag kom för att inget, verkligen INGEN, ville ha en jobbig student i fyra veckor.. här däremot blev jag varmt välkommen och alla kom och hälsade och ville att jag skulle gå med dem någon gång under perioden. så det känns jätte skönt! idag har jag varit på lss:en, jätte intressant!
något som var mindre intressant var vår natt. amanda vaknade runt 22. ammade henne, hon var klarvaken. lägger henne i sängen och släcker alla lampor på övervångingen och lägger mig själv också. hon börjar somna, oliwer vaknar. väcker amanda.båda lyckas, efter en stund, somna om. amanda vaknar 1-2ggr/timme fram till halv tre. då vaknar hon. eller vaknar och vaknar. hon är sur som ättika, vägrar sova, är sååå trött. märker att tommy inte lagt sig än. bajsblöja. amma. amanda vägrar somna. tar ner henne till tommy. jag var på sjukt dåligt humör. amanda gallskriker nere, så det blev ingen sömn för mig. hon somnar till slut på tommys bröst. någon timme senare ringer klockan. tack för den televerket! och tommy galningen såg ingen anledning att gå och lägga sig när klockan var så mycket, så han har varit vaken hela dagen och lyckats hålla huset lugnt. men nu ligger han däckad här bredvid moi=)
snart dags för läggning. jag ska lägga mig direkt också och hoppas och be till någon att låta amanda sova hela natten. eller göra mig tillfälligt döv så jag inte vaknar=P

nä, men jag har faktiskt saknar mina små klimpar idag! tog någon timme sen började jag känna att jag ville träffa dem=) så härligt att vara förälder, man glömmer så fort;-)

här kommer en bild på vår snygga, gigantiska klass!

2 kommentarer:

  1. Roligt med bra praktik!

    Varför ser alla på bilden konstiga ut? Som att alla huvuden är påklistrade....

    SvaraRadera
  2. mm verkligen=D
    hahaha vi är påklistrade=P

    SvaraRadera