torsdag 13 januari 2011

fäääääääääärdig

skulle har varit färdig iaf, om det inte vore för att amanda krånglade när hon låg i magen, vilket ledde till sjukskrivning och att hon sedan satt fast vid mig i höstas. idag gjorde mina klasskamrater sin sista dag på his. iaf som sse:are. känns sjukt och sorgligt. man har fått en identitet där, som nu helt plöstligt försvinner. från sjuksköterskeSTUDENT till sjuksköterska.. känns som sagt skumt..jag fortsätter ju på måndag med klinisk omvårdnad vid sviktande hälsa 2 i 5 veckor. sen 10 veckors ledighet och efter det 5 veckor med klinisk tillämpad omvårdnad. SEN är jag också klart=)

och amanda är fortfarande vaken. vad ska vi göra? ge mig tips!!!
jag blir helt tokig på att aldrig få en lugn stund. kvällen är ju verkligen tiden då man vilar upp sig. nu kör vi dygnet runt här hemma i princip..
jag kan inte förstå att hon orkar vara vaken så länge. hon sover alltid en längre stund på förmiddagen (som vi nu ska minska ner till max 1 timme för att se om det hjälper) sen brukar hon få vila 20-30 minuter runt 15, sen är hon vaken. och det är ju inte det att hon är trött och gnällig. nej det är full fart som gäller. mys, vad är det? hon tar små slurkar då och då, men inget mys alls. annars brukar ju det fungera för att trötta henne..

som sagt, TIPS!!!!!!!!

nu är jag helt slutkörd efter en nästintill sömnfri natt följt av en fullspäckad dag som lektör och opponent, och nu på eftermiddagen och kvällen har jag suttit med kompletteringar. JAG VILL SOVA!
kanske kan smyga iväg utan att tommy ser;-)

puss och god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar