torsdag 6 januari 2011

rööe-torsdag

så var det det en röding till dag igen.
den kommer antagligen spenderas i karlsborg, hos tommys släkt. om vi kommer ut och förbi all snö! jösses vad det vräker ner.. att det aldrig tar slut!

vi har haft en riktig mysmorgon nu, jag och mina guldklimpar. kan bero på gårdagen.
oliwer åt frukost på morgonen och en flaska välling på kvällen och några pepparkakor. das was alles.. till detta lades ett trots/raseriutbrott till. började när vi skulle åka hem igår. slutade med att oliwer stod ute i snön utan skor och ytterkläder. fortsatte bråka i bilen, efter en stund skriker han i förtvivlan "JAG ÄR TLÖÖÖÖÖÖÖTT!!!" så han gick och la sig direkt när vi kom hem. runt halv sju.
vaknade glada och pigga i morses. testade att ta upp amanda direkt utan att amma. visserligen hade jag ju ammat på bägge sidor runt halv fyra på natten, men ändå. gjorde frukost, amanda åt en portion gröt och ett korvbröd med smör. vilken macktjej. passar storebror i handsken! oliwer åt två korvbröd och två skorpor! så mycket har han typ aldrig ätit till frukost! frukosten tog lite mer än en timma. det är så mysigt att ta långfrukost! framför allt med pigga och glada barn!

nu ska snart dockan däckas, så hon orkar med eftermiddagens festligheter. oliwer och jag behöver nog duscha, iaf jag. och plugga. snart klar..

och tillbaka till amningen, jag har ju som ni nog märkt inte minskat något på amningarna, bortsett från idag! kände att jag nog kunde stå ut ett tag till. vet ju inte när man får amma igen nästa gång.. 1,2,3 år? månader? veckor? årtionden..?
jag ska ju ut på klinik om två veckor, kommer antagligen att börja sju då, alltså går bilen halv sju. vilket betyder att jag inte kommer hinna amma amanda på morgonen. men än så länge har det gått bra för både mig och henne. men det börjar spänna lite. kanske blir många hemma luncher under praktiken så jag hinner amma lite då=)

ha en fin röööeda, puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar