torsdag 20 januari 2011

frågorfrågorfrågor

älskar oliwers nyfikenhet kring allt, som vuxit sig riktigt stark nu=)
vart kommer bajset från, vad händer med bajset sen är ständigt återkommande frågor just nu.
och idag myste han in sig i min famn och frågade "mamma, hur känner man sig när man är ledsen men inte gråter?" han har blivit så stor nu..

tidigare idag kände jag mig som en riktig förälder. jag minns att jag tyckte att mamma och pappa alltid var så grymma på att veta om det var kramsnö eller inte innan vi ens hade öppnat dörren. oliwer frågade innan vi gick ut om det var snögubbesnö eller issnö, det är issnö sa jag direkt. "men mamma, du har ju inte varit ute än!!!" sa då "nä men det är sånt som mammor bara vet direkt"=)

skulle ha åkt in på ett medelpass kl 11 idag. men (än en gång, hör och häpna) oliwer somnade strax innan 20 och amanda vid 20. inte ett ljud från någon av dem, oliwer brukar ju iofs inte krångla sålänge amanda inte skriker.., vid halv åtta vaknade jag av att oliwer tassade upp på toa. gick in och sa godmorgon. gick in till amanda som vaknade minuten efter. sen låg vi allihopa och morgonmyste i sängen=) underbar start på dagen! tommy gick upp med barnen och jag låg kvar en stund. sen hann klockan bli för mycket innan frukost och morgonbestyren var klara så jag hade knappt hunnit in. så det blir en gymtimme följt av ett spinningpass senare istället=)

la ut lite potatis till våra "troll" idag. det var STORT för oliwer vill jag lova=) gick sen på en upptäcktsfärd i skogen. såg massa rådjursspår, harspår och VILDSVINSSPÅR!!!!!! gaah!
jag är livrädd för dem! iofs rädd för nästan alla djur, men vildsvin är något extra.. som när jag var ute och spang på lilla skogsvägen, ca 3 km totalt, sprang i godan ro tills jag kom på att det kanske fanns massa vildsvin överallt, jäklar vad jag pinnade på då=P

nä, trist inlägg som vanligt utan bilder. måste bättra mig. har typ 500 kort på kameran nu som jag inte lagt in än..=S

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar