söndag 16 januari 2011

dagen

dagen spenderades hemma. tommy la in sitt veto och sa att jag inte fick träna idag. var visst tvungen att tänka på att vara frisk under praktiken.. ibland tänker han längre än jag, ibland;-)
så istället påbörjades den mest plågosammaste dagen i vår liv tror jag. guuuuud vad en viss liten, dock inte den minsta, person har gått oss på nerverna tills de gått av!! vi gick ut och hade snöbollskrig och byggde snögubbe och snölykta. blev bättre. sen kom det finbesök, hann bli både fika och middag=) så efter det kände jag att energidepåerna hade fyllts på igen. lagom tills de började sina var det dags för läggning! TACK!
båda barnen sover nu. amanda gnällde till för en stund sen, men inget mer.
igår vaknade hon strax efter inlägget här. gick upp och ammade henne till sömn. hon sov en stund och vaknade igen. gick upp, hon vill inte amma. var supertrött, vägrade ligga ner i min famn. tills jag tog av mig tröjan, så hon fick ligga hudmothud. min lilla älskade tjej, mitt hjärta smälter av henne när hon så tydligt visar hur nära hon vill vara!=)
sen vaknade hon efter en stund igen. men vi lät henne ligga själv. hon låg och snattrade en stund och somnade om själv!! händer liksom inte om man heter amanda lindbäck! jätte skönt!
så vi kollade på avatar-premiären på canal+. jag klarade en timme sen började bokstäverna i kroppen samlas och överskottsenergin var ett faktum..! stackars tommy som aldrig får se på en film i lugn och ro! iaf inte med mig..

imorgon börjar jag min praktik. 8.30 i hjo. ska åka extra tidigt så jag har råd att köra fel en gång eller hundra=P
ser verkligen fram emot det här! hoppas det lever upp till mina förväntningar=)

haha sen kom jag på mig själv idag. en liten,liten del av mig är mor upp idagen! jag stod och gjorde iordning matlådor till husfolket, så de har något att äta imorgon! tommy kan laga mat, tommy kan laga mat, tommy kan laga mat gick runt i skallen. imorgon ska jag inte laga mat i förväg=)

hoppas ni haft en bra söndag!
pusspuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar