onsdag 19 januari 2011

ett rådjur i målbrottet??

hör och häpna. amanda vaknade 5.30 idag! sovmorgon för schöööen;-)
precis när jag tagit över amanda till mig för lite amning hör jag hur konstigt hunden låter. fast konstaterar ganska snabbt att det kommer utifrån. känns skumt att det skulle vara "grannen" som var ute så tidigt, hon brukar komma runt åtta i vanliga fall.. hör sen att det kommer från trädgården. ett rådjur står och försöker låta farligt där. han måste ha varit i målbrottet för fy vad det lät! hoppade upp och ner i lätena!

vi gick upp strax därefter. det hör inte till vanligheterna att jag och amanda går ner ensamma. det var jätte mysigt. dels för att jag sovit hela natten utan avbrott för bebisskrik och amning. hon kalasade på några makaroner medan jag kokade mig min gröt. sen satt vi i vår ensamhet i ca 10 minuter innan en avundsjuk oliwer kommer nerstapplandes. jag älskar nyvakna små barn i deras underbara pyamasar, bodysuits helst!
gjorde lite förfrukost till honom innan jag väckte tommy. åkte iväg till hjo.
där mötte jag en barsk, på gränsen till ilsken, kvinna som öppnade dörren till mig (tydligen är jag inte att lita på och får således ingen portkod..=mer vardagsmotion till dem..) jag förklarade att jag var ssk-student som hade praktik uppe hos sköterskorna. det enda hon säger är "du är STUDENT" ok..? smyger iväg till kontoret. strax kommer samma kvinna inrusandes på rummet. presenterar sig som mig andra handledare. hon förklarade sitt utrop med att hon hatar när en högskolestudent kallar sig för praktikan eller är på praktik!! haha
sen förklarade hon också att hon kan verka ganska arg och fartfylld, men att hon inte menade det så.
så hon var också jätte trevlig! känns verkligen toppen att vara STUDENT hos dem=P

nu far vi mot skövde och äventyr.

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar