fredag 14 januari 2011

avslutningsdag!

idag var vår avslutning. känns sjukt skumt att vi inte ska träffas på måndag igen. tre år har redan gått och nu far alla åt var sitt håll. och väldigt många har faktiskt, trots arbetsbristen, fått jobb=D

det var en jätte mysig avslutning. vi hade abonnerat st. helena i stan. lite tal från kordinatorn och prällen samt solosång. sen fick vi möta våra anhöriga=) mamma och pappa hade kommit in och de bjöd på pims=) mysigt och gott! jag funderar på om vi ska ordna en stor fest i sommar när man kan vara ute. så blir det en kombinerar examens- och bröllopsfest. vi har ju inte firat det heller med släkt och de flesta vänner..!

nu väntar vi bara på att amanda ska somna, så vi kan fira lite också. blir nog lite vin och så. vi testar en ny metod idag. hon fick inte somna runt 19-1930 som hon brukar. så nu har hon varit vaken större delen av dagen. vaknade i natt pga storebror, ammade henne till sömns. trodde då att hon skulle sova lite längre på morgonen. men runt 7 vaknade båda huliganerna. tvingade amanda att vara vaken till 1120, sov till 1230. sen somnade hon under den långa promenaden från kyrkan till pims;-) sov kanske en halvtimme. och sen dess har hon varit vaken. och visat inga direkt tecken på att vara trött heller. så när hon väl somnar så hoppas jag att hon sover för natten!

eftersom amanda var vaken när oliwer skulle lägga sig så fick jag lägga honom idag, brukar oftast vara tommy som gör det annars. så vi laddade upp med massa sagor och mys. upp till hans rum. VAD HAR HÄNT???? leksaker precis överallt!!! hans leksakspengar ligger i molekyler, all ordning är som bortblåst. stolsbenen är tillochmed isär plockade.. pusselbitar i alla lådor, möbler, golvet, under mattan osvosv! plus massa kläder. han väljer sina kläder själv nu för tiden. vilket resulterar i att han testar olika outfits och slänger de bortvalda kläderna på golvet.
när vi städat så gott det gick så var jag på så dåligt humör att vi inte läste någon bok alls. oliwer orkade knappt hålla ögonen öppna heller, så han led nog inte av det..
måste komma på hur vi ska göra för att skona alla leksaker. känns trist om vi ska behöva ta bort nästan alla leksaker..
å andra sidan tycker oliwer att vi kan slänga alla hans leksaker, nu tillochmed buzz, bara han får behålla sin snuttefilt, varggosedjuret, nallen och buzz-mysisen. känns så tacksamt att köpa leksaker till honom..
måstemåstemåste komma på en lösning. kanske flytta ihop barnen och ha ett rum med bara sängar och ett med leksaker och sånt..?

hoppas ni får en trevlig fredag!
puss på er

5 kommentarer:

  1. En liten tyrann :-)

    Roligt med examensfest, det vill jag med ha! :-)

    Är du färdig uss nu?

    SvaraRadera
  2. mja liten tyrann vet jag inte, en gigantisk tyrann!!!
    uss?? vad är det för förkortning? jag är nu ssk, utan legitimation=P men i juni får jag min bricka!!

    SvaraRadera
  3. Det va ett satans tjat om mina förkortningar :-)

    SvaraRadera
  4. du utger dig för att vara smart, men med lite efterforskningar så..=)

    SvaraRadera
  5. Hahahaha Lilla rara pernilla, jag ha aldig utgett mig för det! Det är min kära sorebor som brukar påstå det :-)

    SvaraRadera