söndag 9 januari 2011

11-01-09

jag som tyckte det var ett roligt datum idag. 11-10-09, vände visst på tian i skallen=P

idag har vi mest bara tagit det väldigt lugnt. amanda premiäråkte sittdelen till vagnen. hon blev bara liiite nöjd;-) hon har legat med liggdelens ryggstöd lite uppåtlutad ett tag nu men eftersom hon är så rörlig och nästan sätter sig upp från ryggläge kändes det lämpligt att byta nu! burit in lite pellets har vi hunnit med också. inte lätt att fixa alla pallar samtidigt med två krävande barn där den ena skriker för att hon inte sitter på höften eller är i rörelse och den andra som är väldigt duktig på att hitta på hyss=) "oliwer på strömsledet" uppföljaren till "emil i lönnerberga"?

idag har oliwer varit en hund. när vi käkade idag skulle vi dricka läsk till. men eftersom han var en hund så fick han bara vatten, och han gick med på det! han är inte som alla andra=)

nu kom vi precis upp från ett långt, från början varmt, bad. man känner sig så väldigt fräsch efter ett bad med barn. framför allt med bebisar som inte har vett att kniiiipa;-)

igår satt vi och kikade film på kvällen, hörde hur snön töade på taket. så vid halv ett gick tommy upp på taket och skottade. galenpannan! men det var nog tur, för det lilla som han inte lyckades skotta föll i natt och tog nästan med sig skorstenen i år igen! den är helt skev och har en decimeter stor glipa nu. så i sommar ska det byggas någon lösning så eventuella snöras tar omvägen förbi den! när snön rasar från taket skakar hela huset. känns som jordbävning, eller iaf så som jag tror att det skulle kännas..

och nu då? Nu borde jag verkligen plugga. men finns orken? JA, det är viljan det är brist på just nu! imorgon blir det nog en skoldag iaf! ska kolla in någons disputering så jag vet hur det går till på tisdag när jag ska upp och försvara mig=)
och lite träning måste klämmas in också! skulle åkt både igår och idag, men än sitter jag här..

ídag fick jag lite panikkänsla, eller kanske inte panik men en konstig känsla. när vi satt i badet, tittade på stoooora oliwer och kom på att han faktiskt har legat i min mage, vilket syns tydligt på mig men inte på honom. kändes skumt att en så stor kille legat där inne och jäst. efter en stund kom jag in på samma bana igen. fast då på mamma. tänk att där har vi alla syskon legat i hennes mage. vi, stora vuxna människor i lilla lilla mor. tanken gick ju då självklart vidare till nästan två meter långa far. som jag minns min farmor var hon väldigt smal, ganska lång, men ändå liten. så mini mini farmor har burit på stora pappa..
GALET!
man får inte tänka på sånt. iaf inte jag. jag blir helt galen av tanken vad vi växer och förändrar oss under bara några årtionden. som faktiskt inte är så lång tid om man tänker tillbaka.

hoppas ni haft en fin och mysig helg, precis som vi=)

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar