tisdag 18 januari 2011

överskattat med sömn..?

fyyy vilka nätter vi har nu!! igår kväll somnade amanda mellan 20-2030. vi gick och la oss direkt efter, anade att natten skulle krångla som den gjort allt för länge nu. mycket riktigt. någon timme efter läggning vaknar amanda och GALLSKRIKER! låter som riktig panik! men hon somnar om utan att vi behöver ta upp henne. 2.30 vaknar hon igen. tar upp henne för amning. lägger henne. missnöjd. ammar igen. ännu mer missnöjd. jag tänker att jag ska gå upp med henne. känns mest rätt med tanke på att tommy är den som tar hand om barnen på heltid på dagarna nu. men innan jag ens hunnit resa mig upp i sängen så tar tommy amanda och går ut ur rummet, såå skönt!! efter första amningen vaknade oliwer. och när amanda gallskrek så kunde han inte somna om. när tommy gick upp med amanda, runt 4.30 ville oliwer följa med ner..dock fick han inte gå med upp då. han somnade om ganska omgående. det tog inte mer än 10-15 minuter innan amanda somnade nere. så de kom upp igen och vi somnade om med vetskapen om att klockan skulle ringa en timme senare. vaknar inte av klockan så musiken spelar länge och väl. till slut kopplar drömmen ihop musiken med väckning och dags att gå upp. var faktiskt ganska pigg ändå. (amanda vaknade 1030.. jag vill också vara bebis och göra som jag själv vill..)
en kul dag på praktiken idag också! hittade mitt drömhus! det absolut vackraste huset jag någonsin sett! det var från 1800-talet, kan jag tänka mig med tanke på de mjuka linjerna i trädetaljerna i fasaden. inomhus fanns det en AGA spis och allt var gammalt och såååå mysigt=) och giganstiskt stort! jag var helt förälskad och började tänka på om inte vi kunde vara släkt med ägaren på något vis=P när vi skulle åka därifrån ser jag utsikten!!!! heeeela vättern ligger framför huset! på baksidan låg det natur och en bondgård. jag är helt såld!

efter lunch fick jag följa med på en sår- och kompressionsföreläsning. jätte intressant, men pga natten somnade jag sittandes.. usch vad dum jag kände mig. jag visste precis vad jag gjorde men jag kunde inte kontrollera det, så killen som föreläste blev bara suddigare och suddigare och tillslut försvann han liksom min huvudbalans..=/

så nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på att amanda sover hela natten. drömma får man väl??=)

god natt, puss

2 kommentarer:

  1. Fy va jobbigt! Jag fattar inte varför de små liven ska envisas med att va vakna när dom är så trötta! :) Kram

    SvaraRadera
  2. nä inte jag heller.. fast i natt vaknade hon faktiskt inte en endaste gång! så hon lyssnade kanske på våra predikningar ändå=P

    SvaraRadera