lördag 8 januari 2011

lördag

och vad bjuder dagen på?
här snöar det, igen. att det aldrig tar slut. igår satt jag i soffan och pluggade. oliwer satt på dass. helt plöstligt känner jag hur hela huset börjar skaka. genom fönstret som går mot baksidan ser jag hur det är heeelt vitt utanför. snön faller ner från taket. när allt landad stiger ett stort snömoln upp från marken. det var nog det värsta snöraset här hittills och då räknar jag med förra årets skorstenslossning.. efter en stund kommer oliwer ut med byxorna vid fötterna och tidningen i handen och säger "mamma jag tror jag hörde något". han är stor nu när han tar med sig lite läsning in på toa;-)
 när jag och oliwer var ute lite senare går vi till baksidan. det är som en skridskobana där. bara massa is. tur att vi inte var ute när snön föll.

idag har vi inget planerat mer än att fixa lufttrycket i brunnen och lyfta in fyra pallar med pellets. vad händer för er andra?

har ju varit lite dålig på bilduppdatering den senaste tiden, så här kommer allt i en klump istället=)

 så fin, så fin=)
 åååh vad jag saknar hans hår! aldrig mer maskin!
 syskona bus
 tänk vad skönt att somna där man känner för=)
PJ myyys
amandas min säger " men sluuuuta pussa mig någon gång!!!!"
haha jag höll på att dö igår när oliwer satte på sig prinsessgrejer och posade framför kameran.tyvärr blev inte bilderna lika bra som det var i verkligheten! jag skrattar fortfarande när jag tänker på hur han gjorde, vår lilla oliwia=P
hon är sjukt lik tjorven på saltkråkan!
den här tröjan hade oliwer på sig på sin första dagisfotografering. 20 månader äldre än vad amanda är. om hon är stor..? nja..=P

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar