lördag 1 januari 2011

-11-11-11-11-11-11-11

lika bra att börja träna på att skriva och säga -11 nu istället. känns som att jag inte riktigt har hunnit lära mig att det är 09 än,så jag är lite segt i det här med nya år;-)

vi hade en jätte mysig nyår, vi, sandra jimmy och albin, marcus och evelina. för mindre än sex timmar sen stod jag och evelina nere i baren och sjön karaoke. detta var strax efter fem. sex vaknade oliwer (jag hade tagit på mig att ta barnen hela morgonen i utbyte mot sovmorgon igår) han ville inte sova och låg och gnällde. kände hur tröttheten växlade till irritation. gick in och tände lampan och sa åt honom att leka!!!! han blev nog lite chockad, för när jag stängt dörren gick han och släckte sin lampa och somnade om och sov till halv nio! amanda vaknade runt sju. så upp och hoppa. tog tag i städet direkt, lika bra. så nu är disken diskad, bord och golv städade och den tvätt som fanns kvar från förra året ligger och tumlar nu. men nu börjar jag bli trött.. hoppas verkligen att amanda är snäll ikväll och somnar tidigt så jag kan följa efter=)

barnen var vakna länge igår. amanda somnade vid halv åtta. vi käkade förrätt, en toast med fetaost-soltorkade tomater-bacon röra, ruccola och en avocade och creme fraiche röra. toppat med lite paranötsolja. blev en mustig starter. sen vaknade amanda, somnade om ganska snabbt. men vaknade efter en stund, så hon satt med under oxfilé fonduen. sen proppade vi henne full med gröt och amning tills hon somnade. oliwer och albin började bli väldigt trötta. oliwer gick och la sig, men albin kunde inte komma till ro. tänk vad jobbigt att vara fyra, hemma hos någon för första gången och kunna slappna av tillräckligt för att kunna somna..?! men han var tapper och var med vid tolvslaget. dessert, polka-cheesecake på vitchoklad. kalorierkalorier.
sen for sandra och de hem och vi andra förflyttade oss till källaren. spel och karaoke och väldigt mycket spotify.
för en gångs skull klarade jag och evelina längst. tommy lämnade oss först och sen även marcus.

så dagen blir lugn, eventuellt ett besök av sirenskan med bihang. och jag är sugen på att gå ut och göra en snögubbe men oliwer ville INTE gå ut idag! men vilken lycka det var i hans röst när han såg att granarna var gröna idag, inte vita. jag kan bara instämma!

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar