måndag 24 januari 2011

maginfluensa..

amanda har troligtvis fått maginfluensa.. och jag känner hur det pirrar i spottkörtlarna, får se om det utvecklar sig..!
hon verkar inte lida av det, men hon spyr konstant. kan ju tänka mig hur kul natten kommer bli. kommer ihåg när oliwer hade sin första maginfluensa som 8 månader, som höll i sig i två veckor!! helt galen tid. varje natt vart det minst ett sängklädesbyte och madrasstvätt. plastadfrotté hjälpte inte alltid. tvätta väggarna runt sängen osvosv. amanda får INTE spy ner vårt nygjorda sovrum! haha, schysst mor som tänker på rummet i första hand=P

har iaf haft en jätte kul helg på praktiken. kört 6 dagar av 7. idag vart jag ledig sen imorgon är det bara att gå påt igen. i love it! ska ta och söka sommarvik där tänkte jag.

back to maginfluensan. visst är det många som har det nu? men jag förstår inte vart amandas smitta kommer ifrån..? igår var jag hos en misstänkt kräksjuk, men som bedömdes som inte kräksjuk senare. så därifrån borde det ju inte komma från..

haha och idag när jag och amanda tog en morgonpromenad med lina och happy blev vi jagade av kossor. drängen hade glömt att stänga in till hagen. så där småsprang vi därifrån när lina helt plötsligt säger " ta happy!!!" och börjar mota in kossorna. bonnmoran nummer 1! haha, tänk om jag varit där själv. jag hade ju fått panik=) jag och djur är ju ingen bra kombination har jag märkt..!

nä nu ska jag försöka natta tjejen..
god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar