fredag 17 december 2010

blablabla

det är vad amanda säger 90% av sin vakna tid=)
igår hörde jag hur amanda började säga dada, lala, gaga och blabla. säger till tommy har du hört hon har lärt sig att säga tvåstavelseord!! har hon inte alltid gjort det? fick jag som svar.. det är sån skillnad på oss där.
likaså förra veckan så bad jag tommy ta på amanda kläder, han drog på det bra länge och till slut sa han att jag skulle göra det. jag tog fram två klänningar/tunikor. en röd och en lila. jag ger dem till oliwer som i sin tur ger dem till tommy.
det var hans uppgift att då välja vilken. han satte på bägge.. haha

idag har vi haft en riktig mysdag hela familjen. handlat det sista till lill-julen imorgon. kokt skinka och griljerat, kokat knäck och snickerskakor. gjorde köttfärssås till middag, vilket jag även mixade till amanda. jösses vad hon åt! det var en riktig höjdare!

nu ska snart oliwer lägga sig, sen tar vi fram lite fredagsmys och en film=)

 charmpluttarna
 amanda visar tydligt att all uppmärksamhet ska gå till henne=)
 tänk er den här och en lila stickad under..?
 söt så att tänderna trillar ut!
nu sitter hon jätte stadigt och långa stunder, fast vi tränar fortfarande med att sitta med blöjan på=)

ha en mysig fredagskväll, puss på er

2 kommentarer:

  1. Ungefär så skulle min kille med gjort ;) Kanske kollat lite frågande först men han hade nog satt på henne allt ;)

    Så jäkla söta dom e!! Och amanda en riktig knubbis! ;;) Härligt :)

    SvaraRadera
  2. det måste vara respekten där som talar;-)
    tack=) ja amanda är inte direkt undernärd=P

    SvaraRadera