onsdag 22 december 2010

mysmorgon

idag började jag och oliwer dagen med att baka bröd till frukosten. gjorde några special scones med kanel, apelsinskal och mosad banan. bananen gav ingen smak, bara saftigheten som villes åt. oliwer tyckte det var jätte roligt att man kunde göra bröd av tomtegröt. enligt han kan man bara använda kanel till risgrynsgröt=)de blev sjukt mustiga iaf, vi delade på en scone och blev proppfulla!

innan frukosten hann jag skriva lite till på arbetet, satt med det till 00 i natt.. men nu är det inskickat igen för påseende.

snart ska jag (och kanske oliwer?) åka in till stan och julklappschoppa det sista. OM oliwer följer med ska han få lite pengar och köpa vad han vill så länge det inte är till honom själv. skulle vara kul att se hur han tänker om han ska handla klappar till andra.

blev en alldeles för sen kväll igår igen. jag måste lära mig att lägga mig i tid tror jag. inte konstigt att man är trött annars. när jag stängt ner skolarbetet så kom jag på att det skulle göras chokladtryffel. rulla dem och kyla dem. ikväll SKA jag lägga mig tidigt så jag orkar med bingolotto på torsdag. det är vår jultradition här i huset. vi spelade faktiskt även i söndags. av någon anledning vinner jag jämt i allt som har med lotter att göra om jag och tommy har varsin. men i söndags så vann han och inte jag!! holy mother of j och hennes moster målade kors i taket samtidigt som grisarna flög upp med is i klövarna!
men detta rättades till dagen efter när vi skrapade varnsin triss. jag vann, inte tompa.

 två små risgryn skymtas. sylvassa sådana. hon är helt uppbiten i munnen. mina fingrar har sår här och var. brösten ska inte inte tala om =S
 marmelad med apelsin, kanel och ingefära. passade finfint med det hembakta knäckebrödet!
 amanda är sådär lagom road av lotta engberg.
 här snackar vi hemgjort frukost. inget köpt här inte=)
 posar mitt i springrundan=)
 fles.
wiho, spana in biff-armarna! me like.

för övrigt vaknade amanda som en solstråle idag. var glad hela tiden ända tills hon däckade! såå skönt=)

stressa inte ihjäl er i julmåsten nu!

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar