måndag 20 december 2010

ramlar nog snart

nu är det lite väl mycket i vår lilla stuga för att jag ska hinna med känner jag. oliwer har trotsat sjukt mycket sista veckan. amanda har surat och skrikit mest hela tiden. ex-jobbet tar galet mycket tid och så är det snart jul på det bara för att nämna några grejer..

men jag förstår fullt ut att det är så. oliwer har inte alls blivit så aktiverad som han hade behövt. enda platsen vi kan vara på utomhus är uppfarten, som är kul i max 30 min. sen in igen. imorgon blir det dagis igen, så då får han springa av sig, för sen blir det antagligen ett uppehåll där tills mitten av februari..
amandas vecka har varit galen, från söndag-söndag. förra söndagen upptäckte vi första tanden. strax därefter blir det dubbel vaccinering som hon reagerade mot med lite feber. sen börjar hon sitta ordentligt utan blöja börjar även att säga dada,lala,mama,gaga,blabla osv. andra tanden upptäcks igår, då hon också börjar sitta stadigt med blöja. så det har varit en väldigt utvecklande vecka för henne.
julen har jag inte ens börjat tänka på nästan.
ex-jobbet skulle ha varit klart idag, men tack vare allt som händer runt omkring nu så är det lite kvar. dock ingen text, utan mer språkhantering och layout. så jag hinner nog klart tills imorgon, sen tar jag jullov till den 29=)

tidigare idag åkte jag in till stan (själv, tack och lov) och shoppade lite julklappar till amanda, som jag känner har blivit lite bortglömd i julklappsshoppingen. det finns sååå mycket roligt att köpa till oliwer, så han har ett sjukt övertag i julklappar.. än så länge;-). men iaf, vad mycket folk! jag kom från stallsiken och skulle upp till maxi. det är kö ända bort till bron. när jag väl kommit fram i kön ser jag att det är lika långa köer från stan som också ska upp till maxi. så jag svänger höger och kör över aspö. när jag närmar mig den rondellen är det kö där med! så jag tog coop istället. där är det alltid lugnare.
så nu har jag de sista ingredienserna till de ätbara julklapparna som tillverkas i vår bagarstuga=)

funderar på om jag ska fixa lite nu, eller lägga en timme extra på lite mer sömn än vad det blivit det senaste. amanda har, i samband med tänderna, börjat vakna någon gång mellan 3 och 5 på natten, och är klarvaken och pratar genom en megafon..!och lagom till hennes insomnande vaknar vår buzz till liv och vill ha, vatten/frukost/hjälp/toabesök osvosv. han vet exakt vilka trådar han ska dra i..

nä nu har jag besämt mig, sätter degarna imorgon bitti istället.
god natt

 jag förstår inte att folk tycker hon är tjock, min lilla speta=P
 försöker få henne att gilla nappen, så hon slipper bita sönder mig totalt..=/
 oliwer bet sig på tungan och blev sjukt nöjd över att det blev ett blåmärke efter det=) tyvärr fäster ju inte plåster på tungan fick han lära sig=P
 mini-jul=massa godis och mys
 och amanda fick hänga med oss vuxna istället
 oliwer gör en snöängel
 smakar lite på vingarna
 för att till slut bli sjuuukt nöjd=)
 ge mig sommar?
 poolen står ju redo för att sommaren ska komma iaf=)
älskade lilla du, sluta trotsa och bli snäll igen!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar