onsdag 15 december 2010

julstök

efter lite (med betoning på lite) plugg idag så åkte jag in till skolan, lämnade in lite böcker och hämtade ut en tenta. åkte till dagis för att hämta ollis. vi for vidare mot affären, handlade massa julgodisingredienser! plus skinka, nötfärs och prinskorvar. så nu är det inte så mycket kvar att handla till julbordet på lördag=)
fast vi måste köpa ny skinka, råkade köpa en färdigkokt och fy vad de smakar! man kan riktigt känna all skit som sprutats in där!
sen blev det budget-rockyroad på blockchoklad..=/ jag blev för bekväm och snål i affären, och det stod närmast med "just nu" pris.. så typiskt mig, jag är varje affärs dröm;-)

men det hinner nog bli en ny laddning av dessa godingar innan jul ändå=)

nu hoppas jag mina praliner sover för natten, de har varit så duktiga idag som för att gottgöra för tidigare=)
amanda har tillochmed ätit lite kött idag, kokta köttbullar. hon älskade det, dock var det lite svårt att svälja det så hon fick bara lite=)


vi var ju på bvc igår också, vägning och vaccinering. det tyckte pandisen var så där den här gången, fast hon blev tyst i samma sekund som nålen åkte ur. det är sjukt vad man börjar tänka på saker när man själv ska bli sjuksköterska. vilka missar de gör.. jaja, inte överanalysera va?..
när oliwer var bebis var han en riktig klump, det var veck överallt och kinderna hängde ner till marken. amanda är också en liten tjockis, men inte så tjock känns det som. men ack så fel man kan ha.
oliwer var på sin 5-månaders dag 8040g lätt och 69,5 cm. amanda var igår 9020g tung och endast 68 cm kort. haha vår lilla heffaklumps goding=)

nä nu tar jag kväll, puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar