fredag 3 december 2010

mamma, jag kanske måste panga dig!

japp, det var det sista min fina påg sa.

oliwer och jag myste upp på hans rum. han frågar om inte jag vill sova i hans säng, men han ångrar sig fort och säger att jag måste sova i min säng. sen tillägger han "mamma, om du snarkar så högt i natt igen kanske jag måste panga dig!" hahaha då är det illa, tommy har klagat under hela förkylningen vilket inte är så konstigt. men att oliwer, som sover i ett annat rum, vaknar på nätterna=)

idag har varit en bra dag! jag och amanda sov till 10(!) sen satte jag mig med ex-arbetet och kom jätte långt! så nu behöver jag inte plugga lika mycket i helgen!
sen kom XL-arbetarna hit och spolade avloppet i köket, så nu rinner vattnet igen som det ska!!!
sen har vår fläkt i köket inte fungerat sen skorstenen åkte ner med snön förra vintern. idag öppnade tommy fläkten för att se om han kunde göra något. vi har hela tiden trott att det varit hantverkarna som fixade fläkten som trixade sönder den. men icke, det var bös från isoleringen som täppt till allt..
så här har vi gått i nästan ett år och beklagat oss och det enda som behövdes var att lyfta lite;-)
nu ikväll tömdes vårt garage som har agerat förråd ett tag! så nu kan vi äntligen ställa in bilarna i garaget och slippa skrapa rutorna!!

nu sover trollen och vi njuter av idol! olle bara måste komma vidare "born to run", det bara spritter till i tanten då=)

måste bara skriva en liten grej till, idag när amanda somnat i min famn låg jag och beundrade henne. så ser jag det, jisses hon har en exakt likadan mun som min farfar hade när hon slappnar av. så lite boris-gener (eller var det ryss-gener?) finns det allt i henne=)

så, nu har ni banne mig fått text att läsa (om ni nu orkade igenom hela texten=P)

ha en bra fredagskväll, det ska vi ha utan barnuppvaknande förhoppningsvis=)

puss på er!

1 kommentar:

  1. Låter som en bra dag ja.. Hoppas de förblir så med!
    Här har de vart lite sämre.. Flickan sjuk, eller idag har hon inte haft nån feber iaf.. Men gnällig och omöjlig ändå.. Framför allt nu på kvällen.. Men nu verkar de som att hon somnat.. Hoppas för natten! Usch va jag hatar såna här kvällar/nätter..

    SvaraRadera