lördag 11 december 2010

oliwer

idag berättade jag för oliwer att tommy skulle åka bort och komma hem imorgon. det var inte allt för poppis. efter en stund säger han
- men jag älskar pappa
-ja, jag älskar också pappa
-nä men inte så som jag gör
-vad menar du?
- ja, pappa är min vän som jag älskar, men han är din pojkvän.
-fast nu är ju vi gifta, så nu är han ju min man.

efter en lång tystnad säger han
-jaha, så pappa är din manvän nu?

haha söta unge! jag älskar den här åldern när man kan prata på riktigt med honom, föra en konversation och han själv kan koppla ihop saker=)

nu sitter vi och väntar på 2/3 vretolor som ska komma på kaffe och lek=)

hoppas ni får en mysig lördag=)

puss på er

6 kommentarer:

  1. hahahaha. Ja gud va roligt det måste va. Kommer man ens ihåg hälften av allt roligt som ploppar ur en sådan söt liten munnnnnn? :) Kram

    SvaraRadera
  2. ja treåringar är helt underbara med alla sina funderingar=)
    oliwer fick en brevlåda utav sina gudföräldrar när han döptes, med hänglås på. där brukar jag lägga i lappar med datum och saker som han sagt eller gjort. sen ska den öppnas på hans 15 årsdag=)
    annars är det nog omöjligt att komma ihåg allt, iaf om man har en tjatis som oliwer;-)

    kram

    SvaraRadera
  3. Ååååh, vilken bra idé! Det ska jag komma ihåg den dagen Wilda börjar prata. :) Tänk vad man kommer skratta när man läser lapparna! :) Kram

    SvaraRadera
  4. ja det var en jätte bra present! jag hoppas bara att oliwer låter oss läsa lapparna också, så inte bara han sitter inne på allt det roliga;-)
    kram

    SvaraRadera
  5. va roligt att brevlådan kommer till användning! tyvärr är ju gudföräldrarna lite sämre på att skriva :S

    SvaraRadera
  6. jaa eller hur=) jag måste komma på något liknande till amanda, så man kan skriva lite brev till henne också=)
    och ja, skärpning på er! börja skriv!

    SvaraRadera