måndag 6 december 2010

mrs Artisan??

om man kunde gifta sig med ett ting, hade jag lätt gift mig med min lilla assisten! jag älskar den! nu när avloppet är fixat bakas det högt och lågt!
idag blev det beagels (stavas det så?), de blev gigantiska!
och igår gjorde jag maränger, som vanligt. men så testade jag lite nya grejer. så jag tog 4 äggvitor, 0,5dl florsocker och lite salt. sen när det blivit fast blanda jag i 1 dl florsocker och lite vaniljextrakt och sen lite rött färgämne, så de blev rosafärgade med lite vita inslag. blev super fina och galet goda! de fick stå inne extra länge också, så de blev fjäderlätta och spröda förutom precis i mitten där det var liiiiite segt! mumma=)

idag har jag skrivit på rapporten från tidig morgon till sena eftermiddag! det känns riktigt skönt att ha suttit så länge. nästan bara layouten kvar nu=)

nu blir det kamp om tvn, tompa vill se pirates och inte jag.
tydligen liknar jag en tauren (?), tror inte det var snällt sagt..
men så är han en spelnörd utan dess like också;-)


(istället för film, blev det hollywood fruar, hård kamp)

puss på er

5 kommentarer:

  1. Jag skulle hamna i skilsmässa direkt om jag var gift med min köksassistent så lite uppmärksamhet som den får:-)

    SvaraRadera
  2. ja till scones behöver man ju faktiskt inte ha någon maskin, när man har barn som knådar åt en;-)

    SvaraRadera
  3. eyyyy jag kan faktiskt baka betydligt mer än scones!!! Är tex MÄSTARE på lussekatter

    SvaraRadera
  4. upp till bevis på fredag då;-)

    SvaraRadera
  5. Kommer tyvärr lite emellan nu på Torsdag så jag hinner tyvärr inte!

    Annars jävlar hade du dött av imponans! (ja jag hittade på ett eget ord:-)

    SvaraRadera