söndag 26 december 2010

julhelgen

i torsdags började ju som sagt vårt egna firande. bingolotto. två lotter var, jag vann på båda och tommy på ingen=)
på julafton vaknade oliwer och hade ingen aning om att det var julafton, han som tjatat i en månad! jag och oliwer gick ner. jag gick in i köket och satte på kaffe och sa åt oliwer att gå in till tvn och sätta på den, där låg alla julklappar. men blindbocken gick in både två och tre gången innan han såg alla klappar. ändå låg de precis vid tv bänken!
vi hittade ingen gran i år, så tomten lämnade av alla klapparna i kaminen, där han egentligen landar ju=)

det är farligt att köpa julklappar under en längre period som vi hade gjort den här gången. när oliwer öppnat alla sina paket ser vi bl.a. att en cykel ligger där.. hade jag helt glömt bort att vi köpt..! så nästa år får det bli lite mer strukturerat, så man har lite kolla på vad som händer..

sen började stressen. jag hade inte hunnit göra klart de julkorgar som vi skulle ge till dem vi skulle hem till. så påbörjade det. fixade de sista inslagningarna. oliwer är högt och lågt med sina nya leksaker. jag måste göra mig iordning. bilen sitter fast i snön.

till slut var vi iaf hemma hos tommys föräldrar. käkade, fikade öppnade paket. sen snabbt till karlsborg, tomte paket fika mat och spel. vi sov över där, skönt! josefine däckade amanda vid halv åtta och hon sov hela kvällen! klona josefine kanske?
vi gick och la oss strax efter tolv, efter storförlust i både plump och poker=) oliwer börjar hosta. när han väl somnat ordentligt vaknar amanda, som inte vill sova förrän vid halv fem. men de få timmarna som jag och amanda sov tättätt i en litenliten säng var precis lagom, för jag vaknade pigg ändå.
dagen spenderades i karlsborg med allt som hör till.
tog omvägen förbi skövde på vägen hem. var tvungna att ha värmeloggs eller ved, vår panna hade med största sannorlighet stannat dagen innan. fanns dock inget av det. och mycket riktigt hade pannan stannat. 12 grader inomhus och -12 utomhus. loveliii

jobbade som as fram till kvällen med den. sen tog vi kväll. och idag ska vi bara vara hemma, har sagt att vi inte ska träffa någon idag eller åka någonstans. för idag måste vi städa upp efter att ha sprungit ut och in igår med smutsiga skor. tvätt upp till taket. och skotta!!
jag har iaf hunnit organisera köket och målat linneskåpet en sista gång.

texttexttext! hoppas ni inte somnade=P

 att få till en bild på båda visade sig inte vara det lättaste när de drog åt varsitt håll hela tiden!
 efter det här paketet hade det räckt för honom, en riktig buzz lightyear. han var bara liiite nöjd=) det var det första han sa till tomten när han kom " tack tomten för buzz"


 lite julfin





 här är hon galet lik oliwer
 lyklig
 lyckligast
 .. o en till som inte var sen på klapparna


 det obligatoriska vaskbadet
innan hon totaldäckade hos moser=)

hoppas ni hade en mysig jul också!
(nöjd nu M?)

puss på er

2 kommentarer:

  1. Väldigt nöjd:-)

    Skönt att höra att ni hade en mysig jul!

    SvaraRadera
  2. bra! en nöjd sväegers är en bra sväegers=)

    SvaraRadera