onsdag 22 december 2010

könsselektering

jag tittar på en dokumentär om könsselektering. hur sjuka kan människor blir?? en mamma har fyra fina söner och är nu halvvägs i en graviditet. på ett könsultraljus syns en snopp klart och tydligt och hon bryter ihop! han var helt frisk och fin, men hon bröt ihop.. en annan mamma sitter och säger att hon har fått jätte fina pojkar MEN...
jag är så glad och nöjd över min kille och tjej. jag hade varit precis lika glad och nöjd över två killar eller två tjejer. vad spelar det för roll? barnen mår bra. de är en del av mig och en del av den jag älskar. kan det bli bättre då bara för att det är av ett visst kön?
kanske är jag inte rätt person att tycka om det här, eftersom jag har haft sån tur?
upprörd och arg blir jag i alla fall! jag fick till och med en klump i magen när hon med ultrljuset bröt ihop. där satt jag med min underbara bebis, som är helt perfekt och detta vet jag utan att kika innanför blöjan!

på tal om bebisen. hon är så mysig när hon ska somna in. av någon anledning har hon svårt att somna i sängen på kvällarna, även om hon alltid gör det på dagarna. så hon ligger alltid i mitt knä till hon somnat. hennes lilla knubbiga hand som ligger på bröstet, hennes varma kropp som värmer mig. och ofta tittar hon upp på mig, rakt i ögonen, som för att försäkra sig om att jag faktiskt sitter kvar. och så slänger hon av ett litet leende och sluter ögonen.tittar upp efter en stund och gör samma sak tills hon till slut somnar. så underbart=)
kan inte hon alltid vara bebis?

nu ska jag skriva klart uppsatsen, för sen är jag KLAR!!! bara små saker som ska fixas, klart på någon timme!

grattis till mig! jullov och en uppsats som fått fina ord från handledaren!

puss på er

(hade tänkt lägga upp massa bilder från dagen. men ni vet hur det är med tommy och dataspel..!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar