tisdag 21 december 2010

en lugnt start på dagen

jo tjena. efter ca sex timmars sömn, totalt under en ca tolv timmarsperiod, har amanda sovit inatt. sur som ättika. lyckades få henne att somna vid bröstet i sängen strax efter sju. snart därefter ringer evelina och väcker mig. tror att klockan max är halv åtta. kollar klockan. halv nio!! tommy och oliwer gjorde sig i ordning helt sjukt stressade, nio skulle de vara på dagis. jag och amanda följer med ner, hjälper oliwer med frukosten. efter att de åkt tvättade jag av amanda och lät henne ligga naken och leka. det brukar alltid hjälpa när hon surar. sätter mig vid datorn, läser nyheterna. det blev så tyst och amanda verkar nöjd för första gången på jätte länge. känner hur glad jag blir för hennes skull att hon kunde slappna av lite (och för min=P). tittar på henne, hon verkar misstänkt blöt.. lyfter henne, jovisst här badas det i både kiss och bajs. så snabbt in på toa, tack och lov är hon fortfarande tillräckligt liten för att rymmas i handfatet. så det fick bli ett morgondopp där!

MEN efter det gick vi till köket och gjorde frukost. risgröt med mormorsylt till amanda. havregrynsgröt och äggröra till mig. sen satt vi nog nästan en timme och bara myste. tittade efter lampan. så nu är vi mätta och belåtna. förhoppningsvis är amanda snart trött så jag kan få tid att bara sitta med arbetet, utan att ha någon som är sjukt bra på att få mig att släppa arbetet och sitta på golvet istället=P

i em leker vi med sirenskan med bihang, äntligen!

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar