onsdag 15 december 2010

men seriöst?!

vad har hänt med våra barn?? oliwer som alltid somnat tidigt ända från början, amanda som sovit hela nätter i princip från början. vad har hänt? amanda är sur mest hela tiden och sover bara några timmar i taget, som igår somnade helt vid 23.30, vaknade efter en stund, sov ett tag, vaknade igen sen sov hon till halv sju och var på galet dåligt humör. oliwer är inte sur, bara väldigt fantasifull=mardrömmar.
så idag har typ allt som kan gå fel gått fel. vaknade med huvudvärk tack vare sömnbrist. går upp. tvättar amanda, precis när jag är klar börjar hon bajsa, så det kom precis över allt på skötbordet.. oliwer går och gör massa hyss och säger att det var hans "vänner" som gjort det. han har två låtsaskompisar just nu. äter frukost, amanda spottar och surar, oliwers "vänner" krossade knäckemackor så det var smuligt överallt. tar mig en kopp kaffe, som jag kokade medan oliwer stod bredvid och ryckte i mig. vilket resulterade i det svagaste kaffet någonsin.
känner mig iaf pepp på att åka iväg till gymmet.tar på mig kläderna och ska sätta mig för att amma amanda innan bara. känner att det blev vått i baken. kattkiss. TIIIIIIIINDRA!!!!!!
alla andra träningskläder ligger i tvätten. så jag fick sätta på mig mina bortplockade gravidbyxor, som var de enda rena.
dessa är ju inte direkt små nu när kaggen är väck, så jag har gått som en riktig lodis nu.. oliwer krånglade på dagis, men till slut kom jag därifrån. åkte till netto, tänkte att där passar jag in med mina kläder. hittade lite roliga julklappar till oliwer, så nu är jag glad igen!

jag tror mina barn har kommit på att man inte behöver vara snäll för att få julklappar och det är därför de håller på som de gör.
hoppas de tror på påskharen istället=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar