söndag 12 december 2010

vart är min bebis..?

tystnaden byttes mot ett pling, trodde jag hörde fel. men så kom det ett pling igen.. tanden är ett faktum!
vart är min lilla, lilla bebis??!
sjuk skillnad på första och andra barnet iaf. med oliwer tyckte jag att det var jätte roligt när han började få tänder. nu känner jag bara
NEJ!

hon ska ju alltid vara min lilla bebis..

sen känner jag aj, i förväg. jag vet ju hur hon gör när hon är förbannad och äter. hon låser käkarna och biter ordentligen. hur ska det bli nu när hon blir förbannad..?
nä usch och fy, kan man stoppa tiden ett litet tag så jag kan få njuta lite till av bebistiden?=)

5 kommentarer:

  1. dom växer för fort! :O Va de första tanden nu eller?
    Tror toves e på gång nu med, men känner inget ännu..

    SvaraRadera
  2. jaa visst gör de! och värre blir det med andra barnet kan jag lova!!
    ja det var första tanden, tack och lov! jag helammar henne just nu typ och är livrädd för att hon ska bita tag i bröstet.. AJ!
    kram

    SvaraRadera
  3. Okej.. Ajaj, kan tänka mig att de kan göra bamse ont! :/
    Synd hon inte e så glad i mat då.. Inte gröt eller fruktpuréer heller?
    Jag köper euroshoper´s äppelmos till tove :) Mumma :)
    Här e de ju nästan tvärt om, hon vägrar ju flaskan.. Men skönt att hon vill äta vanlig mat ist :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. tänder får gärna vänta! hoppas hon inte bits när hon ska äta nu då! :)

    SvaraRadera
  5. gröt går an ibland.. jag gör maten till henne själv, så jag har inte testat så mycket av det som finns i affären förutom i början.. jaja, det borde ge med sig snart, om en månad ska jag ut på praktik så då måste hon äta mer mat än mjölk=) skönt att tove äter maten iaf!

    ja tänder kan komma efter året tycker jag=)

    SvaraRadera