torsdag 9 december 2010

julmys

idag for jag och barnen till karlsborg för att kolla in mamma när hon skulle göra grynkorv. alltid lika mysigt att vara där! jag kan verkligen sakna karlsborg nu när jag själv fått barn, vilken underbar ort att växa upp i! jag tror att vi kommer hamna där någon gång innan barnen blivit för stora! det jobbiga är ju bara att det inte finns allt för många sjukskötersketjänster där, vilket betyder pendling för min del..=/

det är så roligt att se att oliwer har vuxit ikapp alvin lite nu, de leker såå bra att hela hjärtat blir varmt när man lyssnar på dem!


usch, sitter och tittar på robinson. idag fick de brev från sina familjer. tänk er att vara hemifrån så länge? jag skulle få abstinens efter en natt skulle jag tro! jag är så blödig så jag sitter och bölar i kapp med tvn! förra sommaren var tommy på en väktarutbildning i sex veckor, jag förstår fortfarande inte hur han klarade det! sex veckor är en evighet!

idag lyssnade jag på någon jazzig låt, maja gullstrand eller lisa ekdahl stuk, ungefär " jag struntar i allt utanför jag mår så bra jag mår så bra" och precis så är det just nu. jag tänker inte allt för mycket på vad som händer utanför jag bara lever i vårt nu med allt vad det innebär, blöjbyten kräks matvägran mys och kärlek! tänk om man kunde stanna tiden här och alltid leva ungt med två små troll i perfekta åldrar!! och vilken tur vi har som får dela småbarnstiden ihop, istället för att jag är ledig nu och tommy sen! lovely

imorgon fortsätter skolarbetet efter en heldag utan plugg, nästan. och GUD vad skönt det har varit!!! jag längtar rätt mycket efter alla hjärtansdag nu, då går jag på MAMMALEDIGHET!!!!

ha en fortsatt bra afton mina kära följare!
 söt-pandan
 och söt-ollen
kan ju inte bli annat än perfekt<3
puss på er

3 kommentarer:

  1. söta bilder på dina småttingar! :)

    karlsborg är inte så dumt, det har man insett nu när man blivit lite "äldre". skulle aldrig vilja flytta härifrån! :)

    SvaraRadera
  2. tack=)
    ja det är ju så dumt att man ska bli smart först när man blivit gammal! iofs tycker inte jag att skövde är så dumt heller, men karlsborg är alltid karlsborg=)

    SvaraRadera
  3. Heej :)
    Jag kollade också på robinson igår, kan ju meddela att de inte bara är du som gråter ikapp med tv:n :P JAG med!! Fattar inte heller hur dom klarar av att vara ifrån sina familjer så länge, e ju en månad nu och de e inte slut än..

    Sååå söta dina barn är!! Man smälter ju nästan ;)

    Japp, jag går på babysim i skövde.. På arena, finns kanske inte fler ställen att gå på :P Haha.. Men jag tkr de e toppen! Man är ju i rehab- bassängen, men de visste du kanske.. Jag ska nog åka in på drop in sen med.. Eller nu under jul uppehållet, föär vi har nästa gång med sen uppehåll på tre veckor och så e de två ggr till..
    Även fast de inte är jag som betalt de (min pappa gjorde de, hehe) så tkr jag att de e värt pengarna.. Men visst de e kanske lite dyrt :P Men helt klart värt de ändå! :)

    Hoppas ni får en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera