fredag 10 december 2010

kalasfredag

ja, för idag fyller världen sötaste wilma 4 år! så nu ikväll har vi varit på barnkalas där. men våra surmular till ungar var inte partysugna, så vi stannade bara en kortis..!

idag var jag med om den snålaste händelsen i mitt liv.
jag åkte in till staden för att hitta lite julklappar. står i kön till parkeringsbiljetten. det står en tant framför som beklagar sig över att man tydligen bara kan stå en timme. efter ett tag får hon hjälp med att trycka på knappen en gång till så hon betalar 20:- istället och då blev allt frid och fröjd. hon vänder sig om och frågar mig om jag bara ska ta en timme. ah, säger jag. och hon sa att jag kunde följa med till hennes bil och ta hennes andra lapp som bara räcker en timme. visst sa jag och följde efter. lämnade då min första plats i det långa kön. efter halva vägen säger hon "ja alltså du får ju betala en tia såklart!" och hur ofta går man med pengar nu för tiden?? hade iaf en femma. hon fnyser lite och muttrar för sig själv. ger mig biljetten och säger att hon vill iaf ha femman. och innan hon går säger hon "ja nu gjorde ju DU ett klipp iaf"

shiiit hur kan man bli så snål?! en tia! jaja, hoppas hon kunde köpa något fint för femman iaf;-)


nu är det idol för oss. ska strax förflytta oss ner i källaren så vi kan ha lite högre volym. ska bara vänta tills barnen somnat ordentligt.

 massa grattis till sötnosen!

vem vinner idol förresten?

puss påer

2 kommentarer:

  1. Sån snåljåp!! Hade hon ändå ingen användning för den och så handlade de ju inte om några stora summor heller! Haha.. Ibland blir man bra chockad! :P

    Jag vill att Minnah ska vinna, men tror nog Jay gör de.. Fast å andra sidan så brukar man ju inte höra mkt från vinnaren så de gör väl inget om han vinner ;) Hehe.. Men han e ju inte kass, men tkr Minnah e bättre och kan sjunga bredare.. Jay kan sin sak inte mkt mer..

    Ha en bra kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha klockren tant, det är sådana som blir miljonärer! Dock garanterat ensamma till på köpet:-)

    Wilma tackar för det korta besöket! Dock så märkte vi inte att era barn var jobbiga, tror nog mer det handlar om bortskämda föräldrar:-D

    SvaraRadera