lördag 11 december 2010

in löv so to speak

jag är verkligen helt förälskar i mina som troll. nu har de legat på och bredvid mig i soffan och snarkat i kapp och jag har inte kunna koncentrera mig något på filmen, bara haft ögonen på mina skatter!

tanken var att jag och oliwer skulle ha en myskväll med lite chips och godis. kolla på film osv.
det började bra, amanda somnade vid 19. men vaknade en halv timmer senare. somnar om 20. vaknar efter en kvart igen.
frågar oliwer om han är trött. det obligatoriska svaret blev nej. lägger amanda tillrätta vid bröstet tittar till oliwer, han har totaldäckat.. så, så mycket myskväll blev det för oss=) eller mysigt har vi haft det, men inte så som jag hade tänkt mig.

kämpade länge och väl med amanda. hon har ju börjat prutta med munnen, vilket hon tycker är ännu roligare med mat i munnen. så när hon har munnen full med mjölk pruttar hon, så det splashar mjölk över hela mig.. det är verkligen så fräscht att vara mamma;-)

på tal om mammor. hade inte klarat kvällen utan min mor idag. vällingen var slut och oliwer måste ha välling på kvällen för att varva ner. så det blev en pling för vällingrecept, vilket han tyckte var jätte gott=) kanske borde satsa på att göra egen välling..?
det är ju inte som när det är bebisgröt/välling att det är berikar med massa bra grejer, utan nu är det ju bara varm mättande dryck. jaja,det tål att tänkas på!

nu ska jag nog ta och lägga mig också och förhoppningsvis vakna pigg tidigt imorgon så jag kan skriva klart uppsatsen. blev inget pluggat idag. tur att man inte alltid är ensam med två barn!

 tomtegröt och julknäcke, oliwer smörar för tomten=)
är det lördag så är det;-)

pusspuss

4 kommentarer:

  1. ja han är inte helt äcklig;-)

    SvaraRadera
  2. Synd de inte alltid blir som man planerar, men verkar ju blivit en bra kväll till sist ändå.. :)

    Vad har du i vällingreceptet?

    Kram

    SvaraRadera
  3. ja det var en mysig kväll trots allt=)

    det är mjölk, lite mjöl, mixade havregryn och lite socker och salt.
    fast det är för större barn, är det till bebisar ska det vara med hälften vatten hälften mjölk och sen koka ganska länge..

    kram

    SvaraRadera