tisdag 28 december 2010

mysdag

 sex månader idag. det var svårt att ta kort idag, inte kul att sitta still i en soffa..
 jag och oliwer gjorde hemmagjorda tvålar. behöver jag säga att vi luktade fantastiskt gott efter detta pyssel?=)
 amanda fick till en pose mitt i skällandet
 vår alltid lika glada tjej=P
 vi gjorde även trolldegsfigurer som ska målas imorgon
 den här bilden är så hjärtskärande att se. men just då var det hans egna fel. slängde ner leksaker i trappan, så vi tog dem och sa att vi slängt dem (hemska föräldrar,jag vet!!) han lärde sig förhoppningsvis en läxa!
 det finns inget mysigare än pyamasbarn! love it!
 punkar-pandan
 tommy gjorde ett tappert försök till att skotta taket..
 betraktar våra huskillar=)
 första pulkarundan idag=) hon satt som en pinne hela tiden
idag har vi haft en mysdag rakt igenom. jag älskar att vara ledig! varför kan man inte få vara hemma i flera år med sina barn?

5 kommentarer:

  1. Stora tjejen ju! Fast min e ju nästan lika stor ;) Hihi.. Skiljer ju bara 6 dagar mellan våra :)
    Fast amanda ser ju mkt äldre ut än tove.. Kanske allt hår som gör de ;) hihi.. Sötnosen!
    Oliwer e med väldigt söt.. Håller med om att pyjamasbarn är så söta och mysiga! :)

    Ska nog med köpa en pulka.. Se hur min lilla plutt reagerar ;) Men kommer ju inte ut här hemma med vagnen så då e väl pulka ett bra alternativ..

    SvaraRadera
  2. ja håret gör nog en hel del, sen är hon nog lite tjockare också väl? hon är en riktig tungviktare, lilla amanda;-)
    en pulka är verkligen väl investerade pengar för oss ute i bushen! går ju knappt att gå med vagn nu ju!

    SvaraRadera
  3. Stackars Oliver, på Måndag ska jag berätta att ni ljög att ni inte alls slängt några leksaker!!!

    Underbara ungar har ni!

    And i Loooove bilden på punkar pandan!

    SvaraRadera
  4. haha gör det, men då har han nog redan fått tillbaka bilen igen.. kanske borde slå in den, så tror han att jag är världens snällaste mamma som ger presenter bara så där;-)

    SvaraRadera
  5. Jo på 5 månaders kontrollen vägde hon 7,5 ungefär.. Och till 6 månaders kommer vi inte in förren den 13 januari.. I och med helgerna och så..

    Så lilla amanda e lite större ;) Men lika söt för de! :)

    SvaraRadera