onsdag 8 december 2010

diskatvättadiskatvättadiskatvätta

det tar aldrig slut! vilken skillnad det är på ett barn och två barn. förut tvättade vi max tre tvättar i veckan, nu tvättar vi minst två tvättar om dagen. spybarn, javisst!

vår diskmaskin slutade fungera samtidigt som avloppet fixades, så det har blivit handdiskning en vecka nu. eller borde ha blivit. idag fick jag ingen pluggro när jag tänkte på hur det såg ut ute i köket och tvättstugan. så jag började med att vika ett x antal tvättar, under tiden låg amanda naken bredvid och var väldigt tyst och nöjd. efter en stund ser jag att hela hon är inkletad i bajs.. när sånt händer vet jag aldrig vart jag ska börja..
iaf, efter tvätten tog jag tar i disken. när jag var klar med den kom jag på att diskmaskinen var full med disk när den slutade fungera. öppnade den och visst var det massa disk där.
ni kan ju själva tänka er hur fräscht det var och hur gott det luktade, efter en veckas intorkning..=/
det enda jag kunde tänka på var hon med de tjocka glasögonen i "rent hus"!

nu är det gjort iaf och det känns riktigt skönt att det är klart!

idag hade jag handledarmöte. jag var jätte nöjd med vad jag gjort. det första min handledare säger när jag knackar på är "nu pernilla har vi mycket mycket jobb framför oss.." fast när vi hade gått igenom alla hennes synpunkter och diskuterat igenom allt så tyckte inte jag att det kändes som att det var så mycket.. det tar max en halv dag extra att fixa. och det bästa av allt, vi behöver inte autolänka innehållsförteckningen!!!

nu: greys-pepp, säsongsavslutning! hur ska jag klara detta? jag är ju nästan utbildad läkare efter alla timmar suktandes efter McDreamy..=)

och imorgon blir det en tripp till kära mor, grynkorvsmakning. det betyder att det snart är jul=)
kanske borde börja ta tag i julklappsshoppingen? bara oliwer som fått julklappar än.. vet nästan allt som jag ska köpa/fixa, måste bara få tummen ur;-)

ha en trevlig kväll, puss

2 kommentarer:

  1. Hej perni! Vad glad jag blir att du läser min blogg :) Jag läser din med :) Åh, jag blev sugen på din mammas goda minisemlor nu, för det var väl minis? Eller var det bara jag som var glupsk och tyckte att dem tog slut för fort :P ? Kram

    SvaraRadera
  2. såklart att jag gör!! kul att du läser min också;-)
    nja, mammas semlor är ganska stora, men de slinker ner som om de vore små=)
    kram

    SvaraRadera