måndag 27 december 2010

måndagmåndag

så var julhelgen över igen. det går så fort! idag ska jag läsa igenom uppsatsen en sista gång och sen skicka in den! vilket betyder att jag är HELT ledig till onsdag, hur gott är inte det??

jag undrar verkligen vad det är med amanda? blir bebisar annorlunda runt sex månader? jag minns inte att oliwer krånglade någon gång förrän han nästan var två år..!
hon är så missnöjd hela tiden. jag vet inte vad vi ska hitta på längre. hon ligger naken. hon ligger påpälsad. hon badar. hon badar inte. sover, sover inte. lek- och mysdagar. full fart dagar. någon som har något tips? känns som vi provat allt. idag ska jag iaf testa att köpa hem lite välling. känns som jag kommer ge upp amningen för denna gång. brösten är nästan skinnflådda av hennes knivar i munnen som hon krampaktigt biter ihop av frustration flera gånger om dagen. känns sorligt, men jag tror inte jag pallar mer.. de sår jag hade i början av amningen var a piece of cake i jämförelse.

så tips mottages tacksamt!!

morgonen var skön här hemma iaf. jag vaknade i natt av att oliwer stod i dörröppningen och sa att han kissat på sig. så upp till honom. han pekade precis vart det var, kruttorrt. han pekade över hela sängen och inget kiss där inte. känner på pyamasen, helt torr. han säger " jaha oj, ja men då kan jag faktiskt leka nu istället" men det fick han inte, stoppade om honom och sa godnatt. tänkte att klockan var runt 4. gick in till sängen och såg att den nästan var halv sju. tänkte att han aldrig kommer somna om. men det gjorde han och vaknade inte förrän strax innan åtta. amanda sov till halv åtta. sååå skönt!

nä nu tar vi tag i dagen. handling och betalning av räkning. jag kan tänka mig att skänka bort båda två?

hur är det förresten med csn, tycker alla får olika. vissa får fullt, medan jag får hälften. är det rättvist?..

ha en fin dag, puss på er

4 kommentarer:

  1. va skönt att du är klar med skolan och ledig ett par dagar :)

    Usch och fy, jag hade små sår i början som gjorde mega ont så kan bara föreställa mig hur ont de gör med sylvassa tänder i munnen på en hysterisk bebis :O
    hoppas de går bra att sluta :) de funkar inteatt ha på sån amningsnapp då? om du nu ville fortsätta amma? jag hade de halva tiden jag ammade och funkade för mig :)

    Ang. csn, borde inte du få mer för du har barn? eller vad beräknar dom att du fattas gentemot den som får hel?

    Jag bara älskar denna lila :) Köpt på coop i skövde ;) Lennart heter den :P
    Jo, men lila e mkt finare än rosa tkr jag.. Mkt varmare färg :) Hoppas hon inte tröttnar för fort :)
    Har ni målat sängen själv?

    SvaraRadera
  2. ja det känns såå skönt att den är klar!!
    amningsnappen fungerar bara mot såren, men tänderna känns ändå.. jag är så velig med amningen, nu ikväll har jag inte ammat henne mer än vad som behövts och då vill jag absolut inte sluta..=S

    det med csn, jag får extra tillägg för barnen och resvägen, men lånet är bara hälften.. skit dumt.. för det är ju inte som att man har jullov direkt..=/
    åh den ska jag kika på och se om den passar med det som jag tänkt! sängen är från min barndom, fast då var den vit, så den är målad till oliwer som var helt lila-galet för något år sen=)

    SvaraRadera
  3. Du får csn beroende på vilka veckor skolan angett till csn.

    Jag har skola varenda vecka och därför får jag fullt!

    Men som du säger förra året fick jag hälften och inte sjutton hade jag mer jullov för det :-(

    Jobbigt med tuttarna, men nu när du slutar kanske en liten utekvöll vore på sin plats!?

    Hoppas ni mår bra hela bunten!

    SvaraRadera
  4. men då är det väl konstigt att jag bara får hälften, nu när jag läst fristående.. aja, egentligen är det ju bättre- mindre i skuld=)
    jaa en utekväll måste det bli sen när det är färdig ammat=)
    vi mår bara bra! hoppas ni gör det också!!?

    SvaraRadera