onsdag 29 december 2010

onsdag

redan onsdag.. borde nog spika nyårsmenyn snart tror jag.. huvudrätten är bestämd, väldigt 80-tals inspirerad med vårt nyafondue-set, dock mycket snyggare än de som ni antagligen ser framför er när ni tänker fondue=P
där blir det en rödvinsbuljong i och massa gott plock. men förrätt och efterrätt.. TIPS????!
idag blir det ännu en lugn dag. har hunnit med att städa av golven på bottenvåningen och källaren. vi flyttade upp alla oliwers leksaker igår och sorterade ut allt som han inte leker med just nu i en kasse, trasiga leksaker i en annan och leksaker som amanda kan ha om ett tag i en annan. så nu har han det jätte fint på rummet! och han leker sååå mycket bättre där nu när det finns lite space att röra sig på=)
sen kommer sirenskan hit och förgyller vardagen lite=) sen en snabbsväng in till staden, panta tusentals med flaskor och slänga minst lika många glasflaskor. vi borde bli bättre på att panta lite i taget! känns så tattaraktigt att komma med en överfylld kundvagn med pantflaskor.. oliwer tycker det är kul iaf;-)
sen en sväng upp till svärmor och lämna tillbaka en bok. lånade "varför gråter inte emma" på julafton. jag började läsa den annandagen på eftermiddagen, innan jag gick och la mig stängde jag den urlästa boken! vilken bok! jag grät så jag knappt kunde andas ibland.
det värsta stycker var när emma gick till dagis för att plocka ihop barnens grejer och hon träffar Maxs fästmö...
nu har jag påbörjat en annan bok. djävulen och fröken prym. om någon ber mig säga en författare som skriver bäst hade jag för bara något år sen sagt maria gripe, glasblåsarna barn, agnes cecilia osvosv. men idag paulo coelho, vilken konstnär! jag önskar att jag kunde portugisiska, så jag kunde läsa hans böcker på hans språk. översättningarna kan ibland kännas lite fattiga. man kan ana hur vackert skrivet det är, men det kommer inte riktigt till sin rätt på svenska..

hoppas ni får en fin lill-lördaG puss på er

3 kommentarer:

  1. Räkor e ju gott :)
    Cheesecake? (stavning?)

    SvaraRadera
  2. nja det känns så vanligt med skaldjur till förrätt, plus att jag o en till inte tål det..=/ men det blir någon cheesecake/parfait till dessert=)

    SvaraRadera
  3. Jo, de e ju klart.. Ajdå, då e de ingen bra idé med de då ;) Hehe..

    Okej, mums :)

    SvaraRadera